رئیس‌جمهوری گفت: بی‌تردید ملت‌های مستقل در برابر فشارها و توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرده و قطعاً پیروزی در پایان این مسیر متعلق به ملت‌های مقاوم بوده و آمریکا را پشیمان خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی دیروز در دیدار «خورخه آرر آسا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و همکاری‌های خود با ونزوئلا به عنوان کشوری دوست است.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: ایران و ونزوئلا می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها از جمله در بخش‌های معادن، انرژی، ساخت نیروگاه و همکاری‌های علمی و فناوری گسترش داده و در این راستا آماده برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده‌ای نزدیک هستیم.

روحانی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران و اعمال فشار و توطئه آنها علیه دولت و ملت ونزوئلا این اقدامات را جنایت علیه بشریت برشمرد و تأکید کرد: بی‌تردید ملت‌های مستقل در برابر این فشارها و توطئه‌ها ایستادگی کرده و قطعاً پیروزی در پایان این مسیر متعلق به ملت‌های مقاوم بوده و آمریکا را پشیمان خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری افزود: دولت فعلی آمریکا هم علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل و هم به ضرر ملت خود اقدام می‌کند و امروز به مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در جهان تبدیل شده است.

روحانی با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران در شهادت سپهبد سلیمانی، بیان کرد: شهادت سپهبد سلیمانی باعث تأسف عمیق و عصبانیت ملت ایران از جنایت آمریکا و موجب ناراحتی دولت‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل در جهان شد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم ایران و ونزوئلا به هم علاقمند بوده و همکاری و دوستی دو دولت باید بیش از پیش گسترش پیدا کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی و در مسیر مقاومت در برابر فشارهای آمریکا با همه توان در کنار دولت و ملت ونزوئلا خواهد بود.

دولت‌ها و ملت‌های مستقل از منافع خود دفاع می‌کند

«خورخه آرر آسا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت، همدردی و همبستگی دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران بخاطر شهادت سپهبد سلیمانی در اقدام تروریستی آمریکا گفت: مطمئناً دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر فشارها و توطئه دشمنان ایستادگی کرده و از منافع خود دفاع می‌کند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با تقدیر از مناسبات همه‌جانبه و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا؛ خواستار گسترش مناسبات و همکاری‌های تهران - کاراکاس و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و داروسازی و امور زیرساختی شد.