فرمانده کل سپاه خبر داد:

حضور ۵۰ میلیونی مردم زیر تابوت سردار سلیمانی

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه «شهید سلیمانی» زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک‌تر از گذشته است، گفت: همگان دیدند خون این شهید والامقام و حضور ۵۰ میلیونی مردم زیر تابوت وی، تمامی توطئه‌ها و ترفندهای شوم دشمن را بر باد داد و حرکت جدیدی را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر حسین سلامی در آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه که دیروز برگزار شد، سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مدیری توانا، اندیشمند، مدبر، مومن، شجاع، صریح و قاطع توصیف و تصریح کرد: تصور غلط دشمن این بود که اگر این سردار رشید سپاه اسلام را ترور کند، ماجرا تمام خواهد شد. 

    

سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد

 با حکم سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، سرتیپ محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه شده است. به گزارش ایسنا، پیش از حجازی، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی مسئولیت جانشینی نیروی قدس سپاه را برعهده داشت که در پی شهادت سردار سلیمانی، طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

    

واکنش روسیه به احتمال خروج ایران از ان‌پی‌تی

روسیه به احتمال خروج ایران از ان پی تی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزارت خارجه روسیه در مورد احتمال خروج ایران از ان پی تی گفت: از ایران می‌خواهیم به تعهدات خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور کامل پایبند بماند.

وی در ادامه افزود: همکاران ایرانی ما می‌دانند که از نظر ما زیر سوال بردن پایبندی ایران به 

ان.پی.تی درست  نیست.

    

وزیر امور خارجه اوکراین:

ایران باید جعبه سیاه هواپیما را تحویل دهد

وزیر خارجه اوکراین خواهان جعبه سیاه هواپیما شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «وادیم پریستایکو» وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه گفت: ما به ایران فشار می‌آوریم تا جعبه سیاه را تحویل اوکراین دهد، تحویل جعبه سیاه نشان می‌دهد که ایران خواستار بررسی بی‌طرفانه این سقوط است. پریستایکو گفت: ما باید فراتر از بحث‌های سیاسی حرکت کنیم اما قبل از هرچیز باید جعبه سیاه تحویل داده شود. آن‌ها در ابتدا گفتند که جعبه سیاه را تحویل می‌دهند بعد اعلام کردند که تحویل نمی‌دهند باید ببینیم که آیا جعبه سیاه تحویل ما داده می‌شود یا خیر؟

    

واکنش کدخدایی به اظهارات لاریجانی درباره رد صلاحیت‌ها

به گزارش ایلنا،‌ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود، توییتی درباره پیگیری‌های نمایندگان مجلس دهم که صلاحیت آنان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم تأیید نشده است، منتشر کرد.

متن توییت سخنگوی شورای نگهبان به این شرح است: «هر روز تعدادی از نمایندگانی که صلاحیت آنان تایید نشده با اعضا شورای نگهبان ملاقات می کنند. مدارک و دلایل برای آنان تبیین شده و توضیحات آنها استماع می‌گردد. اگر چه دفاع رئیس مجلس از همکاران قابل درک است، لیکن مناسب بود نمایندگان نیز مستندات را به رئیس مجلس ارائه می کردند.»

    

وزیر کشور: 

برخی افراد تعبیه‌کننده قرص در کیک‌ها بازداشت شدند

وزیر کشور گفت: برخی افراد در داخل کشور پس از تولید کیک درون آن قرص می‌گذاشتند و از آن فیلم می‌گرفتند. عده‌ای هم این کار را برای سرگرمی انجام می‌دادند که تعدادی از آنان بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران افزود: موضوع کیک‌های حاوی قرص‌ها حتی به شورای امنیت ارجاع و در آنجا بررسی شد.