‌رئیس دفتر ‌رئیس‌جمهوری با انتقاد از تلاش‌ها و فعالیت‌های اتاق فکر و تبلیغات گسترده رسانه‌ای آن علیه لوایح مرتبط باFATF  گفت: در شرایطی که با تحریم‌های سخت و فشار حداکثری دشمنان مواجه هستیم، با پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس می‌خواهند مانع از تصویب کلیات بودجه در این کمیسیون شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی دیروز در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان ایلام تلاش برای تخریب دولت به عنوان بخش بزرگی از نظام را موجب صدمه و آسیب به کلیت نظام برشمرد و تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام، وحدت، همدلی و همکاری در مسیر توسعه کشور نیاز داریم و باید بدانیم با دشمنی مواجه‌ایم که برای او اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دولت، مجلس و دیگر ارکان نظام هیچ تفاوتی ندارد.

واعظی گفت: نباید اجازه دهیم رفتار و اقدامات تخریبی علیه دولت، بستری برای افزایش فشار دشمنان به مردم باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و بانک‌های کشور اهتمام ویژه ای به توسعه بخش‌های مختلف دارند، گفت: خوشبختانه امروز همه با نیت‌های مثبت در مسیر توسعه کشور برنامه‌ریزی کرده و اقدام می‌کنند و جناحی هم بدون توجه به منافع ملی به دنبال تخریب دستاوردهای دولت است.

 واعظی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که گویا یک اتاق فکری تلاش می‌کند و اصرار دارد که به مردم بگوید که دولت هیچ کاری انجام نداده و نمی‌دهد، گفت: برجام براساس آنچه دیگر کشورها عنوان می‌کنند، اقدام بزرگی بود که توسط دولت به انجام رسید و عده‌ای زمانی این را فهمیدند که ترامپ به واسطه اینکه برجام را برخلاف منافع آمریکا می‌دانست، از آن خارج شد.

‌رئیس دفتر ‌رئیس جمهوری با اشاره به تبلیغات منفی و تخریب دستاوردهای برجام از جمله حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در ایران، اظهار داشت: عده‌ای در یک اتاق فکر چنان علیه برجام کار کردند که گویا هیچ دستاوردی از طریق آن برای کشور حاصل نشده است.

واعظی با اشاره به بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: امروز هم همان اتاق فکر با تبلیغات گسترده‌ای که علیه این لوایح در رسانه‌های خاص خود دارند، باعث شده‌اند ایران در لیست سیاه قرار گیرد که این اقدام نوعی خودتحریمی است و در آینده به ضرر اقتصاد کشور و موجب مسدود شدن روابط بانکی با خارج می‌شود.

 وی یادآورشد: زمانی که کمیسیون به تصویب بودجه رأی داد در شایعه‌ای مضحک گفتند که رئیس جمهور اعلام کرده که اگر بودجه در صحن مجلس رأی نیاورد، استعفا خواهد داد. باعث تعجب است که چگونه یک نماینده مجلس به طور آشکار این موضوع را بیان می‌کند.

‌رئیس دفتر ‌رئیس جمهوری با بیان اینکه در این شرایط و در ایامی که نزدیک به انتخابات هستیم آنچه اهمیت دارد، اصل نظام است و ما باید تلاش کنیم که انسجام نظام را حفظ کنیم، تأکید کرد: نباید برای اینکه جناح‌مان در انتخابات پیروز شود، اقدام به تخریب دولت کنیم، بدون اینکه توجه داشته باشیم چه آثاری را به دنبال خواهد داشت.

 استان‌های مرزی پیشانی ایران هستند

واعظی با اشاره به اینکه معتقدیم استان‌های مرزی پیشانی ایران عزیز هستند، خاطرنشان کرد: استان ایلام به واسطه رفت و آمد فراوانی که از طریق آن انجام می‌شود، بویژه در ایام اربعین که علاوه بر مردم ایران و عراق، مسلمانان سایر کشورها نیز از طریق مرزهای این استان رفت و آمد می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به خوبی برای مردم تشریح شود، افزود: مسئولان استان، مردم و رسانه‌ها باید بدانند که در کنار آنچه دولت به عنوان بودجه برای توسعه استان در نظر گرفته، یک اقدام بزرگتر چند برابری توسط بخش خصوصی با همکاری بانک‌های عامل کشور نیز به میدان آمده و در مسیر توسعه روزافزون بخش‌های مختلف استان تلاش می‌کند.

 واعظی استان ایلام را دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد: تقویت هر یک از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان می‌تواند موجب تحول در اشتغال و رفاه بیشتر مردم شود.

‌رئیس دفتر ‌رئیس جمهوری با بیان اینکه نباید استان ایلام با این همه ظرفیت به عنوان استانی کمتر برخوردار یا محروم در کشور به شمار برود، گفت: باید همه اهتمام داشته و دست به دست هم دهند تا این استان روز به روز بیشتر توسعه یافته و پیشرفت کند.

 واعظی افزود: باید حداکثر استفاده از آمادگی بانک‌ها برای مشارکت در پروژه‌های گوناگون اقتصادی توسط مسئولان استان انجام شود و با جدیت در این مسیر گام بردارند.