«نصرالله پژمان‌فر» روز پنجشنبه، پنجم دی‌ماه در گفت و گویی مدعی شد که در جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمیسیون تلفیق، نوبخت نمایندگان را به استعفای رئیس‌جمهوری در صورت تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه تهدید کرده است. محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش در واکنش به این اظهارات، با بیان اینکه جریانی نانش در حاشیه‌سازی است و با مأیوس کردن مردم می‌خواهند به برنامه‌های خود برسند، به ایرنا گفت: همواره مباحث کمیسیون تلفیق را پیگیری می‌کنم  و در این چند روز نشیندم هیچ یک از نمایندگان به نقل از محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهوری، سخن از تهدید حسن روحانی به استعفا آن هم به دلیل رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ به میان بیاورد. وی با بیان اینکه  کشور روزهای دشواری را طی می‌کند و به همین دلیل بیش از هر زمان دیگر به برقراری آرامش در کشور نیاز داریم، ادامه داد: جالب است در این فضا جمعی که هویتشان هم برای مردم شناخته شده است، سعی در ایجاد تنش و هیاهوآفرینی دارند؛ فرصت‌طلبانی که ابایی از ایراد سخنان نادرست و ناحق ندارند و فقط می‌خواهند خودشان را تحمیل کنند.

پیامک‌های تهدیدآمیز

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: در نشست رأی به کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق هرگز آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه سخن از استعفای رئیس جمهوری به میان نیاوردند. تعجب می‌کنم که طرح چنین مباحثی چگونه به ذهن برخی افراد می‌رسد و چگونه برای مقاصد سیاسی و جناحی‌شان چنان داستان سرایی‌هایی می‌کنند.

وی ادامه داد: از همان نشست‌های اولیه کمیسیون تلفیق فضاسازی‌ها و جنجال‌آفرینی‌ها برای رد کلیات  بودجه از سوی جمعی خاص کلید خورد چنانچه در روز بررسی و رأی‌گیری کلیات  بودجه در کمیسیون تلفیق بیش از ۱۰۰ پیامک در حمایت از رد بودجه برای من ارسال شد، پیامک‌هایی که بعضا تهدیدآمیز و برخی دیگر با ادبیاتی تند و زشت خواستار رد کلیات  لایحه بودجه از سوی اعضای کمیسیون تلفیق بودند.

فراتر از کذب است

در همین ارتباط محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حساب توییتری خود نوشت: اردیبهشت امسال ترامپ رسماً اعلام کرد می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

وی ادامه داد: البته او به این هدفش نرسیده و نخواهد رسید اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها در داخل و متأسفانه از نمایندگان مجلس اصرار دارند که هدف ترامپ حتماً در سال آینده محقق خواهد شد!

معاون رئیس‌جمهور افزود: در همین راستا دروغی چون «تهدید به استعفای رییس‌جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق»! را نیز منتشر کرده‌اند که فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به همکاران خودشان در مجلس است.

نوبخت خطاب به نمایندگان مجلس اضافه کرد: آیا نمایندگان محترم مجلس چنین راحت مرعوب تهدیدهای تخیلی می‌شوند؟!