آواربرداری یک بانک در رباط‌کریم که در حوادث اخیر در پی افزایش قیمت بنزین سوخته و فروریخته بود به کشف ۳ جسد منتهی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، در حوادث آبان‌ماه یکی از بانک‌های رباط‌کریم به آتش کشیده و به دلیل وسعت حریق به طور کامل تخریب شد. بعد از یک ماه، مسئولان بانک تصمیم گرفتند بانک را آواربرداری و ساختمانی جدید بنا کنند که حین این کار متوجه ۳ جسد شدند و آنها را برای تشخیص هویت در اختیار پزشکی قانونی قرار دادند.

شاهدان عینی گفتند زمانی که بانک به آتش کشیده شد، بلافاصله ۳ نفر وارد آن شدند (۲ مرد و یک زن). پس از دقایقی از ورود آنان نیز سقف بانک فروریخت و چون محیط دودآلود و پر از گرد و خاک بود، کسی متوجه بیرون آمدن یا نیامدن آنها نشد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان تهران پیدا شدن ۳ جنازه را زیر آوار یکی از بانک‌های رباط‌کریم به دنبال حوادث آبان‌ماه تایید کرده است.

ممکن است اجساد متعلق به معترضان آبان ۹۸ باشد

مجتبی خانجانی، فرماندار بهارستان با بیان اینکه اجساد پیداش شده برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی فرستاده شده‌اند، به ایلنا گفت: ممکن است اجساد متعلق به معترضان آبان ۹۸ باشد.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی در بانک حدود دو ساعت پس از پایان وقت اداری شعبه بوده است و اجساد متعلق به کارمندان و مشتریان بانک نیستند، اظهارکرد: هنوز برای اظهارنظر در این مورد زود بوده اما ممکن است اجساد متعلق به افراد معترض آبانماه  ۹۸ باشد.

پیش از این، سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از پیدا شدن جسد نیمه سوخته سه مرد در یکی از شعب بانک ملی در نسیم‌شهر شهرستان بهارستان خبر داده و گفته بود: هویت این سه جسد مشخص نیست و ما حتی نمی‌دانیم که آنها جزو اغتشاشاگران بوده‌‌اند یا خیر؟