سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه تصاویری منتشر شده مبنی  بر اینکه در بعضی  از شهرها پیکرهایی از رودخانه‌ها پیدا شده که نامشان در میان افراد گمشده حوادث آبان ماه بوده و روی بدنشان آثار شکنجه دیده می‌شود،  آیا  قوه قضائیه ورود خواهد کرد، گفت: قوه قضاییه در مورد هر مرگ مشکوکی ورود پیدا می‌کند ممکن است یک فردی در خیابان بر اثر سکته قلبی فوت کند ما آن را مرگ مشکوک می‌گوییم حتی تمامی خودکشی‌ها را بررسی می‌کنیم که ببینیم آیا واقعاً خودکشی بوده است یا خیر . غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود در خصوص این سوال، افزود: ما تمامی مرگ‌های مشکوک را بررسی می‌کنیم تا نتیجه مشخص شود اما اینکه بیایند کشته‌سازی و آمارسازی کنند درست نیست.

وی ادامه داد: مثلاً خوزستان سیل آمده و فردی گرفتار شده است مشخص است که در مسیر سرش به سنگ می‌خورد و بدنش آسیب می‌بیند اما بیان کردن این موارد چیز دیگری است و بدخواهان نظام می‌خواهند نظام و مردم را دچار چالش کنند و شما نباید فریب این توطئه‌ها را بخورید. افرادی که زنده بودند می‌گفتند در حوادث آبان‌ماه کشته شدند. برخی در این حوادث تنها به دنبال فضاسازی هستند قوه قضاییه باید پاسخگوی این شیطنت‌های رسانه‌ای باشد.

 برخی‌ دنبال افراشته نگاه داشتن پرچم پرونده بابک زنجانی هستند

سخنگوی دستگاه قوه قضائیه درباره اینکه معاون اول رییس‌جمهور اعلام کرده که در پرونده بابک زنجانی مسائل ناگفته وجود دارد، گفت: در این پرونده مطالب زیادی گفته شده است اما نمی‌دانیم چرا برخی‌ها به دنبال برافراشته نگاه داشتن پرچم این پرونده هستند. پرونده رسیدگی و اموال داخلی شناسایی‌ و تعیین و تکلیف شده است. در رابطه با اعدام هم در حکم اشاره‌ای به بازگشت اموال شده است. تاکنون اموال زیادی از این متهم شناسایی و بازداشت شده و سایر اموال خارجی این فرد هم در حال شناسایی است.

دولت حق ندارد مصوبه خلاف واقع بگذارد

اسماعیلی همچنین در رابطه با مصوبه محل تجمعات ‌و رأی دیوان عدالت در این رابطه گفت: دیوان عدالت می‌گوید اگر قانون راهپیمایی دارای مجوز را تعیین می‌کند چرا باید در نقطه و محل حاضر شوند. دیوان با این ایجاد محدودیت مخالف است و جلوی برگزاری تجمعات را نگرفته است بلکه اعلام کرده که دولت محدودیت ایجاد نکند؛ دولت حق ندارد مصوبه خلاف واقع بگذارد.

دیوان عدالت اداری یک منظر حمایتی برای شنیدن اعتراضات به خود گرفت اما کسانی که قائل به محدودیت بودند موضوع را وارونه جلوه دادند.