با اجازه رهبری؛

۱۶ درصد از سهم صندوق توسعه در اختیار دولت قرار گرفت

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: براساس قانون دولت موظف شده که در سال ۹۸، ۱۲ درصد از سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت را در حسابی فریز کند و در صورتی که قصد برداشت از آن را دارد، باید از مقام معظم رهبری اذن بگیرد. همچنین سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت در سال آینده به ۱۶ درصد افزایش یافته اما دولت این منبع را به عنوان درآمد خود تلقی کرده که باید در این راستا بازنگری شود. علی لاریجانی در پاسخ به این اظهارات رئیس دیوان محاسبات، گفت: دولت در این باره از مقام معظم رهبری اذن گرفته و رهبر انقلاب اجازه دادند به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی، ۲۰درصد از آن صرفاً به صندوق توسعه ملی تخصیص یابد و ۱۶ درصد دیگر در اختیار دولت باشد.

    

عراقچی:

آماده مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی نیستیم

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه سی.جی.تی.ان چین، درباره اینکه ایران چه شرایطی قصد بازگشت به میز مذاکره دارد، گفت که ایران هیچ گاه تحت فشار مذاکره نخواهد کرد و مذاکره در این شرایط، در واقع مذاکره برای تسلیم خواهد بود و ایران آماده مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی نیست. وی افزود: از این گذشته، آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای که آن را بر خلاف منافعش می‌دانست، مذاکره با این کشور را به تجربه‌ای «بد و ناموفق» تبدیل کرده است و ایران اعتماد خود را کاملا به هر گونه حسن نیتی در آمریکا از دست داده است.

    

استیضاح هر سه وزیر منتفی شد

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از منتفی شدن استیضاح وزرای آموزش و پرورش، نفت و کشور خبر داد. وی در این باره توضیح داد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تقحیقات بررسی و استیضاح کنندگان از پاسخ های وزیر قانع شدند و استیضاح منتفی شد. درباره استیضاح وزیر نفت نیز تا این لحظه گزارشی از سوی کمیسیون انرژی به هیأت رئیسه ارسال نشده است. در مورد استیضاح وزیر کشور نیز کمیسیون شوراها به هیأت رئیسه گزارش داده است که امضاهای استیضاح‌کنندگان از حدنصاب افتاده و به کمتر از ۱۰ امضا کاهش یافته است.

    

وزارت کشور ۹ محل تجمع در پایتخت تعیین کرد

شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: بر اساس بررسی کارشناسی در وزارت کشور، ۹ محل در تهران برای تجمع‌های مردمی، انتخاب و مصوبه هیات دولت شد. بنا شد افراد، گروه‌ها و احزابی که بنا دارند تجمعی داشته باشند، پس از دریافت مجوز، فراخوان خود را منتشر کنند. این افراد می‌توانند در این مناطق جمع شوند و اعتراض خود را مطرح کنند و ما امنیت آنان را تامین می‌کنیم و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت. وی افزود: به دلایلی که دیوان عدالت اداری بهتر می‌داند، در این نهاد به این مصوبه اشکال گرفته‌اند و اکنون معاونت حقوقی رئیس جمهوری در حال رایزنی و پیگیری برای آن است.

    

وزیر دفاع پاسخ می‌دهد؛

بودجه دفاعی کشور در سال آینده کمتر شده است؟

مهر نوشت: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بودجه دفاعی کشور در سال آینده گفت: در کل بودجه حدود ۸ درصد افزایش داشته‌ایم. یک بخش‌هایی با توجه به اینکه حقوق بیش از ۸ درصد افزایش خواهد داشت می‌تواند کاهش داشته باشد که با نمایندگان در این باره صحبت کردیم. با توجه به نگاه و اهمیتی که به بودجه دفاع دارند، همه نمایندگان قول مساعد دادند که در جریان بررسی و تصویب بودجه مسائل بخش دفاع را به خوبی ببینند.