رئیس دانشگاه آزاد سه‌شنبه به مجلس می‌رود

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید به ایسنا گفت: هیات رئیسه فراکسیون امید در جلسه خود مصوب کرد که در نامه‌ای از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شود تا مسئولان ارشد دانشگاه آزاد در جلسه روز سه‌شنبه هفته‌ جاری مجلس شورای اسلامی حاضر شوند. درخواست فراکسیون امید آن است که یک ساعت از وقت مجلس شورای اسلامی به بررسی حادثه دلخراش سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات اختصاص یابد. جبار کوچکی نژاد، عضو کمیته پیگیری حادثه دانشگاه آزاد نیز ضمن اعلام محرز بودن تخلف دانشگاه آزاد در حادثه اخیر به مهر خبر داد: سه‌شنبه هفته جاری رئیس دانشگاه آزاد برای ارائه پاسخ‌های خود به کمیسیون آموزش می‌آید.

    


واکنش علی جنتی به توئیت محسن رضایی

علی جنتی در واکنش به توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای چهار در توئیتر خود نوشت: کسانی که ادعا می‌کنند عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن بوده است در واقع خود فریب خورده‌اند و‌ جان هزاران نفر از بهترین جوانان و مجاهدان پاکباخته راه خدا را به خطر انداخته و موجب شهادت و اسارت هزاران نفر شده‌اند باید در پیشگاه خدا و ملت احساس شرم کنند و از اظهارت ناصواب خود پوزش بخواهند. 

    


دولت باید عزای عمومی  اعلام می‌کرد

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار داشتم که دولت در موضوع دانشگاه آزاد اعلام عزای عمومی کند، چون عزای عمومی در دنیا وقتی اعلام می‌شود که یک فاجعه‌ای با اثر ملی رخ داده باشد. دانشگاه آزاد به طور میانگین هر ترم از یک دانشجوی دکترا ۱۵ میلیون تومان، از هر دانشجوی ارشد به طور میانگین هر ترم پنج تا هشت میلیون تومان و از دانشجوی لیسانس دو میلیون تومان در هر ترم شهریه می‌گیرد. این یعنی که دانشگاه آزاد ایران از گران ترین دانشگاه‌های دنیا به حساب می‌آید و اتوبوس های به کار گرفته شده برای تردد دانشجویان به گونه‌ای است که حتی هزینه لازم برای معاینه اتوبوس‌ها داده نمی‌شود.

    


استیضاح وزیر کشاورزی منتفی شد

احمد امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که قرار بود دیروز (یکشنبه، 9 دی) در مجلس برگزار شود، به تسنیم گفت: «آخرین نفر از نمایندگان استیضاح‌کننده نیز شنبه شب امضای خود را پس گرفته که با این وضعیت استیضاح آقای حجتی منتفی است.» 40 نماینده استیضاح حجتی را امضا کرده بودند. قیمت خرید تضمینی گندم، امهال وام‌های کشاورزی، صادرات محصولات مازاد کشاورزی مانند گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و همچنین عدم اجرای برخی از احکام برنامه ششم توسعه مانند احیای قنوات و...از جمله محور‌های استیضاح او بود.

    


برکناری عادل‌الجبیر؛ مقدمه‌ای برای گفت‌وگوی ایران و عربستان

داود هرمیداس باوند، دیپلمات پیشین به اینا گفت: با وجود عادل الجبیر امکان بهبود مناسبات منطقه‌ای میان ایران و عربستان سعودی ممکن نبود. برکناری او می‌تواند اقدامی در جهت تعدیل سیاست‌های خارجی نیاز به نسبت به تهران قلمداد شود و مقدمه‌ای برای گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی باشد.

    


بگو مگوی درازهی در مجلس  با خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدباسط دُرازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس پس از پایان نشست علنی دیروز پارلمان بعد از اینکه به خبرنگاران گفته «دنبالم نیایید، سرما می‌خورید، گلویم درد می‌کند. سؤال نپرسید، همه چیز در سایتم است.»، در واکنش به اینکه آنچه در سایتش است همه چیز نیست، گفته است: به تو ربطی ندارد، صحبت نکن. درباره ابهام مقاله‌اش هم توضیح داده: من رشته‌ام ادبیات است ولی این مقاله در حوزه رباتیک بود، برای آن هم امتیازی نگرفتم. من هم فردا می‌توانم اسم شما را در یک مقاله ثبت کنم. درباره همراهی یکی از واردکنندگان خودرو با او در گمرک نیز تاکید کرده: در مرز ما، فقط دام وارد می‌شود، چیز دیگری وارد نمی‌شود.