استیضاح زنگنه منتفی شد

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از منتفی شدن طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، خبر داد و گفت: طراحان این استیضاح به این جمع‌بندی رسیدند که در شرایط فعلی استیضاح وزیر نفت به صلاح کشور نیست و به همین دلیل از این موضوع انصراف دادند. وی ادامه داد: کمیسیون نیز پس از جمع‌بندی طراحان استیضاح گزارشی به هیئت رئیسه مجلس درباره این طرح به هیئت‌رئیسه ارائه نخواهد کرد. گفتنی است نمایندگان طراح استیضاح زنگنه به دلیل شیوه افزایش قیمت بنزین به دنبال استیضاح وزیر نفت بودند.

    

استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به پس گرفتن تعدادی از امضاهای متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش، این استیضاح از حد نصاب افتاد و منتفی شد.

    

امضاکنندگان استیضاح وزیر کشور تحت فشارند

علی مطهری، در خصوص آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشور گفت: استیضاح کنندگان از جا‌های مختلف تحت فشار هستند؛ از جمله برخی از استانداران برای پس گرفتن امضای استیضاح کنندگان فعال هستند. اگر آن‌ها به این کار خود ادامه دهند، اسامی‌شان را اعلام می‌کنیم. وی افزود: این استیضاح ۴۴ امضا دارد و به کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها ارجاع شده است. امروز دوشنبه ۲۵ آذر ادامه جلسه کمیسیون برگزار می‌شود که در صورت باقی ماندن حداقل ۱۰ امضا فردا(26 آذر) در جلسه علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد. مطهری تاکید کرد: امضاکنندگان ثابت قدم هستند و تحت تاثیر فشار‌ها قرار نمی‌گیرند.

    

موضوع قطع اینترنت به هیچ وجه مطرح نیست

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود، درباره گمانه‌زنی‌ها پیرامون قطع اینترنت در کشور، به جلسه شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این جلسه همگان با اجماع کامل بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید کردند. به هیچ وجه نه تنها موضوع قطع اینترنت مطرح نیست، بلکه گسترش ارتباط اینترنت ایرانیان هم مورد تاکید قرار گرفته است. به اعتقاد من این جلسه هم به ابهامات پاسخ داده و هم شرایط سیاستگذاری آتی را مشخص کرده است. دولت یازدهم به گسترش اینترنت تلاش کرده است، این دولت سبب گسترش بازار دیجیتال شده است. ربیعی افزود: آنچه که مطرح است تکمیل زیر ساخت‌های شبکه ملی است.

    

رئیسی:

دادستان‌ها وضعیت بازداشتی‌های اخیر را روشن کنند

ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان قضایی گفت: دادستان‌های محترم در تهران و در شهرستان‌ها وضعیت بازداشتی‌ها را روشن کنند. تلاش خوبی در این جهت انجام دادند که جا دارد هم تقدیر کنم و هم تاکید کنم تا حصول نتیجه نهایی کار را دنبال کنند. وی با تاکید بر اینکه مساله حقوق عامه یک مساله بسیار مهم و محوری است، گفت: هم همه مسئولان باید نسبت به حقوق مردم همت کنند و هم دستگاه‌های مسئول و دادستان کل و دستگاه بازرسی باید آن را پیگیری کنند و باز هم تاکید می کنم مساله ضرورت پاسخگویی در این میدان است.

    

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

بارها دستمان را به سوی ایران دراز کرده‌ایم

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حاشیه «فروم دوحه» در گفت‌وگو با شبکه الجزیره با بیان اینکه امیدواریم ایران به میز مذاکرات بازگردد، گفت: بارها برای انجام همکاری‌های دیپلماتیک دست‌مان را به سوی ایران دراز کرده‌ایم؛ اواخر هفته گذشته زمانی که برایان هوک در بازگرداندن شهروند آمریکایی بازداشت شده در ایران موفق شد با او کار می کردم، هوک همانند پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که اگر ایران در این مسئله جدی باشد ما آماده تداوم گفت‌وگو های کنسولی با آن هستیم. وی همچنین تاکید کرد: تا زمانی که ایران به طور جدی به میز مذاکرات برنگردد تحریم‌ها را برنمی‌داریم.