واکنش هوک به تبادل زندانیان واشنگتن و تهران

برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با تارنمای نشریه راستگری «واشنگتن فری بیکن»، به تکرار ادعاهای بازداشت « رابرت لوینسون » کارمند پیشین سازمان سیا در ایران پرداخت و گفت: تبادل اخیر زندانیان، بالقوه می‌تواند به منزله گام نخست در گفت‌وگوهای فراگیر با ایران در مورد زندانیان از جمله لوینسون معروف باشد. وی افزود: سال‌هاست که آماده دیدار با آنان برای گفت‌وگوهای کنسولی بوده‌ایم. ما همچنان تلاش خود را برای آزادی همه آمریکایی‌های زندانی در ایران افزایش خواهیم داد.

    

اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز، ‌چهارشنبه چندین شرکت و فرد ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار داد.  وزارت خزانه‌داری طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج شرکت، دو کشتی و یک فرد را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. این در حالی است که وزارت خارجه ایران به شهروندان خود توصیه کرده بود که به ایالات متحده سفر نکنند.

    

واکنش تند موسوی به «توصیه اکید»!‌ مکرون؛

از هیچ کس توصیه نمی‌پذیریم

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به توصیه اکید امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر آزادی یک فرانسوی و یک ایرانی دو تابعیتی (ایرانی-فرانسوی) که به دلایل امنیتی در ایران بازداشت هستند؛ در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد: فرانسوی‌ها فراموش نکنند که ایران یک حاکمیت مستقل است؛ نه دولت و نه قوه قضائیه ما از هیچ کسی حتی توصیه هم نمی‌پذیرد. وی ادامه داد: دخالت در امور داخلی ایران هم برای ما غیرقابل تحمل است.

    

ثبت نام ۲۰۸ نفر داوطلب انتخابات خبرگان رهبری

سیداسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور در تشریح آخرین وضعیت ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، با اعلام ثبت‌نام ۲۰۸ نفر در این انتخابات گفت: به تفکیک استانی از استان قم ۱۰۵ نفر، استان تهران ۷۱ نفر، استان خراسان رضوی ۱۳ نفر، استان خراسان شمالی ۱۳ نفر و استان فارس ۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. براساس این گزارش ثبت نام انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، که در ۵ استان برگزار می‌شود، تا فردا ۲۱ آذرماه ادامه دارد.  این انتخابات قرار است روز دوم اسفندماه امسال به همراه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

    

هشدار صریح آیت‌الله جوادی آملی به ائمه جمعه

به گزارش شفقنا، آیت‌الله جوادی آملی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: «گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است، اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایش‌ها و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند! ابراز این نوع گرایش‌های سیاسی از سوی ائمه جمعه حتی در حد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می‌شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می‌نماید لذا باید ائمه جمعه در این خصوص هوشیار باشند.»

    

انصراف یک کاندیدای معروف

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از انصرافش برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و در تشریح دلایل این امر، گفت: «در آخرین ساعات مهلت ثبت نام کاندیداتوری مجلس یازدهم به اصرار دوستان ثبت نام کردم و به آنها هم گفتم که فقط ثبت‌نام می‌کنم اما شواهد نشان می‌دهد که مجلس جوان‌تر و بهتری قرار است در دوره یازدهم تشکیل شود، قطعا مجلس جدیدی خواهد بود و بیشترِ داوطلبان هم در میان مردم بوده‌اند.»