تکذیب یک ادعا درباره بودجه دفاعی در سال 99

پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره انتقاداتی نسبت به وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۹ اعلام کرد: دولت در سال جاری، با وجود تمام محدودیت‌ها در تحقق منابع درآمدی، اعتبارات امور دفاعی را نسبت به سال ۱۳۹۷ با بیش از ۱۴ درصد و نسبت به سال جاری با بیش از هشت درصد رشد لحاظ نموده است. در مورد کاهش اعتبارات امور دفاعی و امنیتی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور نسبت به سال جاری، باید به این موضوع توجه داشت که خارج از اعتبارات مذکور در امور دفاع و امنیت، در تبصره هـ ماده ۴ ماده واحده لایحه مذکور، مبلغ ۲ میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص یافته است.

    

۱۳۵ نفر داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری شدند

سیداسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام ثبت نام ۱۳۵ نفر در اولین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری، وضعیت تفکیک استانی ثبت نام در این انتخابات را بدین شرح برشمرد: استان قم ۶۱ نفر، استان تهران ۵۵ نفر، استان خراسان رضوی ۹ نفر، استان خراسان شمالی ۷ نفر و استان فارس ۳ نفر. به گزارش مهر، گفتنی است، ثبت نام انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، که در ۵ استان برگزار می‌شود، از ۱۵ آذر آغاز و تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد.

    

استیضاح‌کنندگان رحمانی‌فضلی قانع نشدند

احمد علیرضابیگی، یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر کشور به مهر گفت: امروز استیضاح وزیر کشور در کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس بررسی شد و استیضاح‌کنندگان از پاسخ‌های رحمانی‌فضلی قانع نشدند؛ بنابراین باید استیضاح در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود. وی افزود: استیضاح‌کنندگان به کولیوند ریاست کمیسیون شوراها اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌اند و خواستار ارجاع این استیضاح به هیئت رئیسه مجلس هستند اما آقای کولیوند این موضوع را قبول نمی‌کرد و اعلام کرد باید یک جلسه دیگر، این استیضاح در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گیرد.

    

درخواست ۳۸ مورد استیضاح در مجلس دهم

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس درباره تعداد استیضاح‌های مطرح شده در مجلس دهم گفت: در مجلس دهم وزیر آموزش و پرورش ۴ بار، وزیر اقتصاد ۳ بار، وزیر نیرو ۴ بار، وزیر راه و شهرسازی ۳ بار، وزیر علوم ۳ بار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴ بار استیضاح شده است. وزیر کشور ۶ بار، وزیر جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار، وزیر صنعت و معدن و تجارت ۲ بار، وزیر ورزش ۲ بار، و وزیر خارجه ۱ بار استیضاح شدند که به طور کلی در مجلس دهم ۳۸ مورد استیضاح داشتیم.

    

هشدار درباره سفر به فرانسه

وزارت امورخارجه ایران در اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به اعتراضات مستمر مردمی در جمهوری فرانسه طی یکسال اخیر و نظر به اعتصابات عمومی دو روز گذشته و به خشونت کشیده شدن این اعتراضات در شهرهای مختلف آن کشور به ویژه پاریس، به مسافرین و جهانگردان ایرانی به طور جدی توصیه می‌گردد به منظور حفظ امنیت و سلامت خود، برنامه سفر به کشور جمهوری فرانسه را به زمان دیگری موکول نمایند.

    

بقایی در بیمارستان است

مهران عبدالله‌‌پور، وکیل حمید بقایی، با تأیید خبر بستری شدن موکلش در یکی از بیمارستان‌های روانی تهران گفت: این اواخر آقای بقایی در بیمارستان‌های مختلفی به دلیل مشکلات حاد جسمی و روانی بستری شده است. وی افزود: پزشکان معالج اعلام کردند که مشکلات شدید قلبی دارد و در پی وقوع سکته مغزی، مشکلات اعصاب و روان نیز برای وی پیش آمده است. وکیل بقایی در مورد آخرین وضعیت موکلش گفت: بر اساس حدود ۱۰ گواهی پزشکی وضعیت آقای بقایی خطرناک است.