در ادامه سناریوی استیضاح وزرا در مجلس؛

استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 60 امضا کلید خورد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد از تحویل طرح استیضاح محسن حاجی میرزایی،  وزیر آموزش و پرورش با ۶۰ امضا به هیأت رئیسه مجلس خبر داد. این عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایلنا یادآور شد: خلف وعده در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان، کلاس‌های بدون معلم از اول مهر تاکنون، عدم تامین کتب درسی، عدم توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات آموزشی، انتصاب مسئولان ناکارآمد، عدم تعیین‌تکلیف کامل نیروهای حق‌التدریسی خرید خدمت و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کمبود نیروی انسانی در رده‌های آموزشی و خدماتی در مدارس از مواردی است که در محورهای این استیضاح آمده است.

    

جمالی نوبندگانی مطرح کرد؛

تعدادی از کشته‌شدگان حوادث اخیر اتباع بیگانه بودند

یک عضو کمیسیون ملی از کشته شدن تعدادی از اتباع بیگانه در تجمعات اعتراضی اخیر کشور خبر داد. محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا، ادامه داد: اسلحه‌هایی مانند آرپی‌جی۷، نارنجک و خمیرهای انفجاری در این اعتراضات استفاده شده است.

    

اعلام همبستگی پمپئو با زنان خشونت‌دیده ایرانی!

پمپئو به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان پیامی را با ادعای اعلام همبستگی با زنان ایرانی در توئیتر خود در منتشر کرد. به گزارش ایلنا، مایک پمپئو، با تکرار مواضع مداخله‌جویانه خود توئیتر مدعی شد: ما امروز و هر روز در همبستگی با زنان ایران که با خشم و غضب حاکمیت مواجه می‌شوند، ایستاده‌ایم؛ در حاکمیت ایران خشونت علیه کسانی که خواستار برابری در انتخاب نوع پوشش و آزادی هستند، نهادینه شده است.

    

درخواست اینترنتی نمایندگان از جهرمی

نمایندگان تهران در نامه‌ای به وزیر ارتباطات، خواستار وصل اینترنت به خصوص اینترنت موبایل شدند. به گزارش ایسنا، ۳۰ نماینده تهران در نامه‌ای به آذری جهرمی تاکید داشتند با توجه به قطع طولانی مدت اینترنت هرچه سریع‌تر نسبت به برقراری اینترنت موبایل استان تهران اقدام کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در پاسخ با بیان اینکه پیگیر تسریع وصل اینترنت گوشی‌های تلفن همراه هستیم، گفت: هیچ چیزی جای اینترنت را نمی‌گیرد، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت هر کدام جای خود را دارد.

    

در نامه‌ای به ترامپ

جمهوریخواهان خواستار تحریم عوامل قطع اینترنت در ایران شدند

تنها چند روز پس اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، هفت سناتور جمهوریخواه از رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند ضمن تحریم عاملان قطعی اینترنت در ایران، در برقراری دوباره آن کوشش کند. «مارکو روبیو»،‌ نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا، دوشنبه‌شب نامه‌ای را در صفحه ویژه خود در سنا با امضای ۶ سناتور دیگر هم حزبی خود خطاب به رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرد که در آن از دونالد ترامپ خواسته شده ضمن تهیه فهرستی از مقام‌های ایرانی مسئول قطعی روزهای اخیر اینترنت، آنها را تحریم کرده و همه اقدام‌های فنی ممکن برای برقراری دوباره این ارتباط را اتخاذ کند.

    

 فرماندار بهارستان با اشاره به حوادث اخیر:

هیچ پولی از خانواده کشته‌شدگان دریافت نمی‌شود

فرماندار شهرستان بهارستان استان تهران گفت: نه تنها هیچ پولی از خانواده کشته‌شدگان دریافت نمی‌شود، بلکه اگر خانواده این کشته‌شدگان هم توان مالی ضعیفی داشته باشند و برای ما این مساله محرز شود، به آنها کمک خواهیم کرد. مجتبی خانجانی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با رد شایعه تحویل پیکر کشته‌شدگان حوادث در ازای دریافت مبلغ پول توسط نهادهای مربوطه، افزود: گزارش و نامه‌ای درباره یکی از کشته‌شدگان به دست من رسیده که به واسطه وضعیت ضعیف خانواده او باید به آنها کمک شود که به اداره بهزیستی شهرستان دستور پیگیری وضعیت خانواده‌اش و کمک مالی به آنها را صادر کردم.