رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اعلام آمار کشته‌ها یا بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر فقط، کار دولت نیست، کاری است که همه قوا هم در جمع شدن این مشکل تلاش کردند، نیروی انتظامی، سپاه، قوه قضائیه و... هم تلاش کردند، اطلاعات کامل شود، به اطلاع مردم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره این‌که آمار اعلام شده فقط در مورد تهران بوده است، گفت:‌ به هر حال این‌ها را اعلام می‌کنند، در جلسه سخنگوی قوه قضائیه سوال کنید. سخنگوی قوه قضائیه حتما اطلاع رسانی بیش‌تری می‌کند، به هر حال بنا بر این است همه آمارها کامل شد چه دولت، چه قوه قضائیه یا نیروهای مختلف به اطلاع مردم خواهند رساند.

پی‌گیری وضعیت بازداشت‌شدگان توسط کمیته دولت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل کمیته‌ای سه نفره شامل وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که این کمیته موظف شد تا حساب کسانی که قصد آشوب نداشتند را از آن‌هایی که خوف و ترس ایجاد کردند، جدا کند. وی در مورد تشکیل کمیته سه نفره برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان و آسیب‌دیدگان ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: کمیته سه نفره‌ای که متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور هستند، براساس ابلاغی که دیروز شد وظیفه دارند بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود:‌ قطعا در این اتفاقاتی که افتاد کسانی هستند که یا رهگذر بودند یا داشتند تماشا می‌کردند. در واقع کسانی بودند که قصد آشوب نداشتند، به هر حال این‌ها به نوعی آسیب دیدند؛ لذا دولت وظیفه خودش می‌داند که بررسی‌های لازم را انجام دهد تا آن‌هایی که بی‌گناه هستند حساب‌شان  از کسانی که آمدند، آشوب کردند  و خسارت زیادی به اموال مردم زدند، جدا شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین بیان کرد: خوشبختانه اقدامی که انجام شد و قوه قضائیه هم در حال انجام  این کار است، در واقع به دنبال این هستیم اگر کسانی انتقادی دارند، آزاد هستند تا نظراتشان را بگویند. بررسی و جدا کردن حساب کسانی که آشوب کردند با سلاح سرد یا گرم خوف و ترس ایجاد کردند وظیفه این کمیته است . واعظی درباره سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به ایران و این‌که آیا پیامی به همراه داشته است یا خیر؟ گفت:‌ اگر منظور، پیام از جانب مقامات کشورش یا سلطان عمان باشد، بله، ایشان حامل پیام برای همکاری دو جانبه و همکاری منطقه‌ای بود. واعظی خاطرنشان کرد:‌ اصول سیاست ما همکاری نزدیک و حسن همجواری با همسایگان است، علاقه‌مندیم این روابط را با همه همسایگان داشته باشیم.

رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر قصد خروج از کشور را داشت

واعظی همچنین در مورد این‌که آیا رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر قصد خروج از کشور را داشته است؟ اظهار کرد: بله وی چند روز پیش برای این که در اجلاسی در ژنو شرکت کند، اجازه گرفت، ما موافقت کردیم ولی نمی‌دانستیم که ممنوع‌الخروج بود اگر می‌دانستیم می‌گفتیم معاونش برود. صبح هم که از اجلاس بیمه بازگشتم شنیدم بازداشت شده است.

قطع اینترنت سیستان‌وبلوچستان  برای حفظ جان مردم بود

وی درباره علت قطع اینترنت سیستان و بلوچستان هم گفت:‌ قطعی اینترنت سیستان و بلوچستان هیچ ارتباطی با آن اتفاقات هفته گذشته ندارد، آن جا در یک بخشی مساله‌ای پیش آمده و نگرانی‌هایی را نیروهای امنیتی دارند، اما با توجه به این که شرایط سیستان و بلوچستان خاص است و  اشراری که در پاکستان اقامت دارند مواقعی وارد شده و حرکات تخریبی انجام می‌دهند و خارج می‌شوند، به همین دلیل نیروهای امنیتی آن جا به دنبال این هستند که  خسارتی به مردم وارد نشود و جان مردم حفظ شود یک مقدار ملاحظه می کنند به محض این که این مساله حل شد اینترنت وصل می‌شود.