معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اعتماد عمومی و مشارکت مردم مهمترین نیاز امروز کشور است، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا اعتماد و امید مردم به آینده افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسمی که به مناسبت بیست و سومین سالروز ملی صادرات در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: همواره باید سر تعظیم در برابر ملت ایران به ویژه طبقات ضعیف فرود آوریم که این روزها را با صبر و تحمل سختی‌ها پشت سر گذاشتند و حاضر نشدند کمترین حرکتی که نشان دهد کشور و نظام در معرض خطر قرار دارد از خود بروز دهند؛ آنها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند و کمر خم نکردند. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گذشت بیش از یک سال و نیم از آغاز اعمال فشارهای جدید از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: آمریکایی‌ها پس از آن که برجام امضا شد و فضای ایران را برای رشد و توسعه فراهم کردیم و کشور در یک تعامل بین‌المللی مناسبی قرار گرفت، با بهانه تغییر رئیس جمهوری در کشورشان به تمام توافقات خود پشت پا زدند.

وی گفت: خروج آمریکا از برجام فشار بسیار سنگین و بی‌سابقه‌ای به ملت و جمهوری اسلامی ایران وارد کرد؛ آمریکایی‌ها این مرتبه خیلی آشکار اعلام کردند که فشارهای جدیدشان بیشترین درد را به جامعه ایران وارد خواهد کرد. آنها همچنین به صراحت از آغاز یک جنگ اقتصادی بزرگ علیه ملت و دولت ایران پرده برداشتند.

جهانگیری با بیان اینکه کار صادرکنندگان در شرایط فعلی همانند رزمندگی در جنگ و دفاع از کیان کشور است، افزود: باید دست کسی که در چنین فضایی موفق می‌شود محصولی را که تحریم شده، صادر کند و از ارز حاصل از آن در بخش واردات استفاده کند، بوسید. در تاریخ ایران این دوره حتما نوشته می‌شود. جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه صادرات نفت و درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت کاهش یافته اما صادرکنندگان توانستند با فعالیت‌های خود به گونه‌ای عمل کنند که اقتصاد ایران امروز نسبت به سال گذشته وضع بهتری داشته باشد، گفت: امروز صادرکنندگان کشور موفق شده‌اند که از نظر وزنی در صادرات خود رشد داشته باشند؛ بر این اساس طی 8 ماه نخست سال جاری صادر کنندگان بیش از 88 میلیون تن با ارزشی بالغ بر 27 میلیارد دلار کالا از کشور صادر کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: باید به سمت تشکیل شرکت‌های بزرگ صادراتی و برندهای بزرگ و مطرح برای حضور در بازارهای بین‌المللی حرکت کنیم.