به منظور بررسی ناآرامی‌های اخیر صورت می‌گیرد

حضور مقام‌های سپاه و وزارت اطلاعات در جلسه غیرعلنی مجلس

نشست مشترک کمیسیون امنیت با کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی ناآرامی‌های بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور؛ با حضور مسئولین ذی‌ربط روز دوشنبه برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس،  در این نشست مسئولین وزارت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی حضور خواهند داشت.

    

واکنش موسوی به تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم وزیر ارتباطات کشورمان توسط آمریکا را محکوم و آن را گویای برخورد سیاسی و ابزاری این کشور با محیط اینترنت آزاد دانست. به‌گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، در این باره خاطرنشان کرد: همگان آگاه‌ هستند که دولت کنونی آمریکا ارزشی برای اصول و ارزش‌های دمکراتیک، شفافیت و حقوق بشر از جمله آزادی اینترنت برای دیگران قائل نیست و نگاهی به سوابق و کارنامه این دولت در اِعمال فشار بر مدیران شرکت‌ها و شبکه های بزرگ اجتماعی و ارتباطاتی از جمله توییتر به منظور قطع دسترسی صداهای مخالف، گویای برخورد سیاسی و ابزاری این دولت با محیط اینترنت آزاد است.

    

محکومیت ایران از سوی دادگاهی در آمریکا

در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی مقامات و دولتمردان آمریکا، یک دادگاه فدرال این کشور، دولت ایران را به پرداخت ۱۸۰ میلیون دلار بابت آن‌چه خسارت به جیسون رضائیان و خانواده‌اش در مدت بازداشتش در ایران خوانده شده، محکوم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، گفته شده است که این اقدام برای جلوگیری از گروگان‌گیری آمریکایی‌ها در آینده ضرورت داشته است. ریچارد.جی. لئون، قاضی دادگاه فدرال واشنگتن، پس از آن‌که ایران به جلسه استماع دو روزه در ماه ژانویه پاسخی نداد، حکمی غیابی علیه ایران صادر کرد.

    

جلسه استیضاح «حجتی» سه‌شنبه برگزار می‌شود

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی سه‌شنبه برگزار می‌شود.  علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محمود حجتی قرار است با حضور در مجلس به ۱۸ محور استیضاح پاسخ دهد. به گفته وی، مجلس برای جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از رئیس‌جمهوری هم دعوت کرده است که در این جلسه حضور پیدا کند.

    

رایزنی وزرای امور خارجه امارات و آمریکا با محوریت ضدایرانی

وزرای امور خارجه آمریکا و امارات متحده عربی در دیداری با مواضعی ضدایرانی درباره ایران رایزنی کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، طبق بیانیه منتشر شده از وزارت امور خارجه آمریکا، پمپئو و بن زائد درباره آن‌چه ضرورت مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران خوانده شده است، مذاکره کردند.

    

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

سازمان زندان‌ها نباید از قوه قضائیه جدا شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره نگاه‌های سیاسی برخی نمایندگان به سازمان زندان‌ها به منظور انتزاع از قوه قضائیه و الحاق آن به وزارت کشور، گفت: سازمان زندان‌ها باید بخش زیرمجموعه قوه قضائیه باشند؛ چراکه زندان محل نگهداری زندانی نیست، بلکه ندامتگاه محسوب می‌شود. حجت‌الاسلام حسن نوروزی، با تأکید بر اینکه قضات رأی‌دهنده باید حداقل ماهی یکبار محکومین پرونده‌های خود را ببینند، تصریح کرد: من به صورت 100 درصد مخالف انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه و الحاق به وزارت کشور هستم.