سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما در دستگاه قضایی از مردم می‌خواهیم که فتنه‌گران، خشونت‌طلبان و خرابکاران را به نهادهای امنیتی و دستگاه قضائی معرفی کنند، چون اطلاعات مردمی بهترین اطلاعات از این افراد است. غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود در مورد حوادث اخیر رخ داده بعد از سهمیه‌بندی بنزین گفت: برخوردهای قاطع در برابر خشونت و برای اعمال قانون در پیش گرفته‌ایم و سیاستی در پیش می‌گیریم که هرکس به سزای عمل خود برسد و البته به وضعیت آن دسته افرادی که از روی ناآگاهی هم اقدامی کرده‌اند رسیدگی خواهیم کرد. وی با بیان اینکه جمع زیادی از افراد خرابکار و اغتشاش‌گر شناسایی شده‌اند، افزود: آن دسته از کسانی هم که برای شبکه‌های بیگانه مبادرت به تهیه فیلم می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

آمار دقیقی از میزان خسارات در دست نیست

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده و همچنین تعداد افراد خسارت دیده اظهار کرد: در حادثه اخیر از میزان خسارت و تعداد خسارت‌دیدگان هنوز آمار دقیق نداریم زیرا زمان کمی گذشته است و اعلام آمار تخمینی هم در شأن این جلسه نیست.

غربالگیری دستگیرشدگان

وی در خصوص اینکه خانواده‌های افراد بازداشتی در حوادث اخیر، چگونه می‌توانند از وضعیت آنها مطلع شوند، گفت:‌ به واحدهای قضایی،‌ امنیتی و انتظامی تأکید شده در خصوص بازداشت‌شدگان در اسرع وقت غربالگری صورت گیرد و اگر در بین آنها عده‌ای بی‌تقصیر یا کم‌تقصیر هستند و در آتش‌سوزی‌ها و ایجاد خسارت‌ها نقشی نداشته‌اند با این غربالگری زمینه آزادی آنها فراهم شود و این در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با این اقدام نگرانی خانواده‌ها برطرف می‌شود اما در هر حوزه‌ای اگر خانواده‌ها اطلاعاتی خواستند می‌توانند از مراجع قضایی و انتظامی همان حوزه اطلاعات را کسب کنند.

وجود منافقین و معاندین در میان دستگیرشدگان

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در بین بازداشت‌کنندگان عناصر وابسته به معاندین از جریان نفاق، گروه‌های دیگر که وابستگی‌ آنها به خارج محرز است وجود دارد همچنین طیف‌هایی از اشرار و اراذل که یک انسجام داخلی دارند نیز مورد شناسایی قرار گرفته و در بین بازداشت‌شدگان کف خیابان و هم بازداشت‌شدگانی که به آنها بازداشتی هوشمند می‌گوییم نیز تعدادی از عناصر وابسته شناسایی شده و اکنون بازداشت هستند.