رئیس جمهوری دیروز با سفرای جدید چند کشور در تهران دیدار و گفت‌وگو و استوارنامه‌های آنها را دریافت کرد. حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه «لیندال جین سکز»، سفیر جدید استرالیا با تاکید بر اینکه فروپاشی برجام به ضرر دنیا خواهد بود، گفت: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یک اشتباه بزرگ سیاسی و اقتصادی و اقدامی علیه مقررات و قطعنامه‌های بین‌المللی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی با اشاره به اینکه همواره روابط خوب و حسنه‌ای میان تهران -کانبرا برقرار بوده، گفت: علاقه‌مند به توسعه مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی با استرالیا هستیم. «لیندال جین سکز»، سفیر جدید استرالیا نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور کشورمان و تقدیر از میهمان‌نوازی و محبت دولت و ملت ایران، گفت: معتقدیم توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و استرالیا می‌تواند، زمینه‌های مناسب را برای گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور ایجاد کند که امیدوارم با تلاش مسئولان، موانع موجود در این مسیر هر چه سریع‌تر برطرف شود.

ایران در کنار مردم یمن خواهد ایستاد

رئیس‌جمهور، شجاعت و ایستادگی ملت یمن در برابر متجاوزان را ستودنی و افتخارآمیز دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان پشتیبان مردم یمن در مسیر استقرار صلح و ثبات در این کشور و پیشبرد مذاکرات یمنی - یمنی است. روحانی دیروز هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن در تهران گفت: در سال‌های اخیر شاهد شهامت، مقاومت و ایستادگی فوق‌العاده مردم یمن بوده‌ایم و شجاعت و بیان صریح مواضع از سوی مقامات انقلاب یمن، بسیار افتخارآمیز است. «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابلاغ سلام گرم رهبر انقلاب یمن به دولت و ملت ایران، خواستار توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور شد.

ایران و کامبوج ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها دارند

رئیس جمهوری دیروز همچنین هنگام دریافت استوارنامه «اونگ سه آن» سفیر آکرودیته کامبوج در تهران، با تاکید بر اینکه تهران از گسترش روابط با «پنوم پن» استقبال می‌کند، تصریح کرد: ایران و کامبوج در زمینه‌های اقتصادی و تجاری ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش و تعمیق روابط دارند که باید از ظرفیت‌های استفاده کنند.

«اونگ سه آن»، سفیر جدید آکرودیته کامبوج نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری، با اشاره به زمینه‌های همکاری گسترده تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری دو کشور گفت: همکاری‌های اقتصادی و دوستی میان دو دولت و ملت بسیار نزدیک است و باید تلاش کنیم این روابط صمیمانه و گرم در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توسعه یابد.

ایران علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های تجاری با سوئد است

رئیس جمهوری سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ماتیاس لنتز» سفیر جدید سوئد در تهران نیز با بیان اینکه ایران و سوئد همواره روابط خوب و دوستانه‌ای داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان دو کشور شاهد توسعه مناسبات تهران- استکهلم به نفع منافع دو ملت باشیم. «ماتیاس لنتز» سفیر جدید سوئد نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان به سوابق مثبت همکاری و روابط تجاری - صنعتی میان ایران و سوئد اشاره کرد و گفت: امروز فعالان اقتصادی و شرکت‌های سوئد به ایران به عنوان یک شریک مطمئن نگاه می‌کنند و می‌توانیم با تلاش بیشتر مناسبات و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی و روابط علمی و دانشگاهی نزدیک‌تر از گذشته ادامه دهیم.

تاکید روحانی بر تقویت همکاری بخش‌های خصوصی ایران و زیمبابوه

رئیس جمهوری همچنین  هنگام دریافت استوارنامه «کریستوفر ماپانگا» سفیر جدید زیمبابوه در تهران با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط ایران و زیمبابوه تصریح کرد: ایران از توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه استقبال می‌کند و امیدواریم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این روابط در راستای منافع دو ملت باشیم. کریستوفر ماپانگا، سفیر جدید زیمبابوه در ایران نیز پس از تقدیم استوارنامه خود به روحانی، با اشاره به تهدیدات مشترک از سوی آمریکا بر ضرورت اتحاد و همبستگی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در حقیقت دشمنان مشترک، تحریم‌هایی را برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران و زیمبابوه وضع کرده‌اند که باید برابر این ظلم ایستادگی کنیم.

سفرای جدید ایران در ۹ کشور جهان با رئیس‌جمهور دیدار کردند

دیروز همچنین سفرای جدید کشورمان در ۹ کشور فنلاند، کنگو، زلاندنو، پاکستان، جمهوری گینه، کنیا، سنگال، ترکمنستان و تونس و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند. روحانی در این دیدار، از سفرای جدید خواست ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشورمان به سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند. روحانی با اشاره به انتخاب خانم ودیعتی، سفیر جدید ایران در فنلاند بر استمرار حضور بانوان در سطوح مختلف مدیریت کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت تاکید کرد.