احمد توکلی روایت کرد؛

توصیه رهبر انقلاب به روحانی درباره بنزین

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون موضع رهبر انقلاب در خصوص قیمت بنزین به فارس گفت: روز جمعه به هنگام ملاقات مسئولان نظام با رهبر انقلاب به مناسبت ولادت پیامبر، آقای روحانی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اطلاع می‌دهد که از شب گذشته افزایش قیمت بنزین اعمال شده است. رهبر انقلاب در پاسخ به رئیس‌جمهور می‌گویند، اگر می‌خواستید چنین کنید، چند روز زودتر یارانه‌ای را که به مردم وعده داده بودید، به حسابشان واریز می‌کردید. رهبر انقلاب در ادامه تاکید کرده‌اند که حالا هم ظرف یکی دو روز وجه مورد نظر را به حساب مردم واریز کنید.

    

یک مقام مطلع:

محدودیت دسترسی به اینترنت، مصوبه شورای امنیت است

یک مسئول مطلع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایسنا خبر داد که محدودیت دسترسی به اینترنت از شب گذشته با تصویب شورای امنیت کشور و ابلاغ دبیرخانه آن به اپراتورهای اینترنت، از شب گذشته و به مدت ۲۴ ساعت دسترسی به اینترنت محدود شده است. این مسئول مطلع افزود: پیگیری‌های زیادی از سوی وزارتخانه در حال انجام است تا مجوز لازم برای برقراری مجدد ارتباطات و ابلاغ آن به اپراتورها صورت پذیرد.

    

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد؛

ایالات متحده در کنار مردم زجرکشیده ایران است

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم حاکم اعتراض می‌کنند. ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم.»  وزیر خارجه آمریکا نیز در یک پیام توئیتری نوشت که آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آنها حمایت می‌کند.

    

ادعای سفیر آمریکا در آلمان:

امکان بازگشایی اینترنت به روی مردم ایران را داریم

به گزارش ایلنا، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان در توئیتی نوشت: «ما امکان فنی برای بازگشایی اینترنت به روی مردم ایران را داریم و باید مطمئن شویم که اینترنت از دخالت‌های  موانع  حکومتی در امان است. آمریکا و دولت‌های اروپایی باید در این  در این زمینه همکاری کنند.»

    

راهبرد ایجاد آشوب در لبنان شکست خورد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز در دیدار با شیخ نعیم قاسم، قائم مقام حزب‌الله لبنان با اشاره به وقایع اخیر لبنان گفت: نظام سلطه به دنبال بحران‌آفرینی‌های جدید در منطقه است اما راهبرد ایجاد آشوب در لبنان با هوشیاری مردم و مسئولان، احزاب و گروه‌های لبنانی با شکست رو به رو شد. شمخانی با تجلیل از تدابیر و مواضع حکیمانه سید حسن نصرالله، از حزب‌الله لبنان به عنوان کانون ثبات‌ساز و امنیت‌آفرین در لبنان و منطقه یاد کرد.

    

احتمال منتفی شدن پرداخت دیه میترا استاد

حمید گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی به ایسنا گفت: از آنجا که به لحاظ گذشت اولیای دم، قصاص منتفی شده، اگر دادگاه محترم بر اتهام قتل شبه عمد نظر داشته باشد، دیه هم منتفی می‌شود و فقط از جنبه عمومی جرم، مجازات یک تا سه سال حبس را دارد. طبیعتا گذشت اولیای دم جزو جهات مخففه است؛ زیرا موکلم جهات مخففه عدیده‌ای اعم از گذشت اولیای دم، نداشتن سابقه کیفری و همکاری با سیستم قضایی را دارد.

    

جانشین‌پروری از مطالبات اصلی رهبر معظم است

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دهمین جشنواره مالک اشتر،‌ گفت: با وجود اقدامات مؤثر صورت گرفته در حوزه جانشین‌پروری و همتاپروری هنوز با نقطه آرمانی فاصله داریم. نسلی که جنگ را تجربه کرده عمر خدمتی‌اش رو به پایان است و وظیفه فرماندهان این است که تلاش خود را برای باز کردن فضای مدیریتی برای جوان‌ترها بیشتر کند چرا که جوان‌گرایی و جانشین‌پروری از مطالبات اصلی فرمانده معظم کل قوا است.