اصلاح‌طلبان به جای ائتلاف با دولت به خدا توکل کنند

علی عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات درباره عملکرد دولت تدبیر و امید، به فارس گفت: در شرایط فعلی کشور و مملکت انتظار این بود که دولت فعالیت و اقدامات چشمگیری را صورت دهد اما دولت کاری نکرد. ما که ندیده‌ایم دولت در عمر 6 ساله خود کاری را صورت داده باشد. وی درباره ائتلاف احتمالی اصلاح‌طلبان با حامیان دولت در انتخابات پیش روی مجلس نیز اظهار کرد: دولت فعلی با اصلاح‌طلبان کاری ندارد و در نتیجه اصلاح‌طلبان نیاز نیست با دولت هماهنگ باشند؛ بنابراین به خدا توکل کنند.

    

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:

اصول‌گرایی منسوخ شده؛ کاری با آن نداریم

محمدناصر سقای بی‌ریا، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری پیرامون این موضوع که برخی اصول‌گرایان گفته‌اند در صورت ارائه لیست جداگانه، جبهه پایداری حق بهره‌گیری از عنوان اصول‌گرایی را ندارد، به «انتخاب» گفت: زمان گفتمان اصول‌گرایی اندکی منسوخ شده و اکنون گفتمان «نیروهای انقلاب» مطرح است لذا جبهه پایداری اساسا کاری با اصول‌گرایی ندارد؛ هر شخصی ارزش‌ها انقلابی را قبول داشته باشد ما نیز او را قبول داریم.

    

مجلس بعدی دو فراکسیونی است

علی‌اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه همواره یا جریان اصلاح‌طلب و یا جریان اصولگرا اکثریت مجلس را در اختیار داشته‌اند، به «مهر» گفت: تقسیم شدن مجلس به سه فراکسیون سیاسی باعث شده است که هیچ اطمینانی از روند وضع قوانین و مسائل حائز اهمیت وجود نداشته باشد و همه این مسائل در صحن مجلس مشخص می‌شود. وی با بیان اینکه بنده مخالف جدی تشکیل فراکسیون مستقلین مجلس هستم، افزود: یکی از دلایل اصلی ضعف مجلس دهم تشکیل فراکسیون مستقلین بود و بعید می‌دانم که مجلس بعدی سه فراکسیونی باشد؛ نمایندگان یا اصولگرا  و یا اصلاح‌طلب هستند و تشکیل فراکسیون سوم در مجلس هیچ معنایی ندارد.

    

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتفاقات بولیوی؛

شبه کودتا علیه «مورالس» محکوم است

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دخالت ایالات متحده آمریکا در امور داخلی بولیوی و اقدام شبه کودتا علیه (اوو مورالس) رئیس جمهور قانونی آن کشور را محکوم کرد و گفت: هرگونه تغییر دولت‌ها به صورت اجبارآمیز و خارج از چارچوب‌های قانونی به خصوص با دخالت خارجی محکوم و غیر قابل قبول است. گفتنی است، «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه ضمن ابراز رضایت از استعفای «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی، تلویحاً خواستار وقوع کودتای مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز شد.

    

سخنگوی ستاد انتخابات:

فرآیند چاپ تعرفه‌های اخذ رأی آغاز شده است

سیداسماعیل موسوی، دبیر وسخنگوی ستاد انتخابات با اشاره به سه پیشنهاد وزارت کشور به شواری نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: کار چاپ تعرفه‌های اخذ رأی از هفته گذشته آغاز شده است. وی افزود: صد در صد ثبت نام در بستر سامانه جامع انتخابات انجام خواهد گرفت و تفاهمی با شورای نگهبان انجام شده است تا اولاً ثبت نام در هفت روز قانونی خود از ۸ صبح تا ساعت ۱۸ عصر انجام گیرد که این ساعت قابل تمدید نخواهد بود؛ ثانیاً اطلاعات مربوط به پرسشنامه تماماً در سامانه جامع انتخابات تکمیل شود تا ثبت نام در تاریخ و مهلت قانونی انجام پذیرد.

    

شکایت 100 دانشجو از علی مطهری

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت صد دانشجو از نماینده تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، محمد جواد جمالی نوبندگانی درباره جلسه دیروز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری نماینده تهران به دلیل اظهاراتش در روز ۱۳ آبان در دانشگاه شهید بهشتی به دست هیأت نظارت رسیده و به دبیرخانه رفته است.