سخنگوی دولت:

روحانی درباره پالرمو تصمیم می‌گیرد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی در خصوص اختلاف نظر دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد الحاق به کنوانسیون پالرمو، گفت: رئیس جمهور پس از اخذ مکاتبات و تصمیمات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم می‌گیرد. گفتنی است، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری روز سه‌شنبه تصریح کرده بود که مبانی حقوقی برای ابلاغ لایحه پالرمو از سوی رئیس جمهور وجود دارد.

    

هشدار آمریکا به چین در رابطه با ایران

خبرگزاری رویترز مدعی شد: کاخ سفید به شرکت‌های کشتیرانی چینی درباره آنچه خاموش کردن دستگاه‌های موقعیت‌یابشان به منظور مخفی کردن انتقال نفت ایران خوانده، هشدار داده است. یکی از مقامات دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفته است: ما در حال ارسال پیام‌هایی بسیار جدی به شرکت‌های کشتیرانی هستیم. این کار (خاموش کردن موقعیت‌یاب) بسیار خطرناک و غیر مسئولانه است.

    

مشکل ایران و عربستان با میانجیگری پاکستان حل نخواهد شد

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره میانجیگری پاکستان برای بهبود روابط ایران و عربستان، به مهر گفت: پاکستان کشور مهم اسلامی و همسایه جمهوری اسلامی ایران است. در طول انقلاب ایران و پاکستان همیشه روابط خوبی داشته‌اند، از اقدام پاکستان برای حل مشکلات ایران و عربستان استقبال می کنیم. اما با این تلاش‌ها مشکل حل نخواهد شد، راه حل مشکلات ایران و عربستان را باید در خود عربستان و سیاست‌های این کشور در منطقه جستجو کرد.

    

مجلس به دنبال تعیین مصادیق جرم سیاسی

محمد کاظمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگویی با خبرآنلاین، از تدوین طرحی برای تعیین مصادیق جرم سیاسی در مجلس خبر داد و گفت: در این طرح تشخیص امنیتی یا سیاسی بودن جرایم را از دایره تشخیص رئیس محکمه یا رئیس دادگاه خارج کردیم.

    

بحرین درباره بی‌احترامی به سرود ملی ایران پاسخگو باشد

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره توهین به پخش سرود ملی ایران در بازی مقابل تیم ملی فوتبال ایران با بحرین، به ایسنا گفت: اگر تنها عده‌ کمی از تماشاگران بحرینی واکنشی به پخش سرود ملی کشورمان داشتند شاید تا حدی می‌توانستیم آن را توجیه کنیم، اما وقتی اکثریت تماشاگران و بازیکنان تیم بحرین عکس العمل ناشایست به سرود ملی نشان می‌دهند و خارج از ادب و نزاکت رفتار می‌کنند یعنی این کار سازمان یافته، طراحی و مدیریت شده از قبل بوده و دولت بحرین باید پاسخگو باشد.

    

دیدار رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با همتای فرانسوی

به گزارش ایسنا، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، به منظور بررسی موضوعات مشترک پلیسی با «جین جاکوز کولومبی» رئیس امور بین‌الملل پلیس فرانسه، دیدار و گفت‌وگو کرد. براساس گزارش سایت پلیس، جین جاکوز کولومبی نیز از ارتباطات سازنده و موثر پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران در راستای پروتکل‌های جهانی و بین المللی‌که موجب سرعت بخشی به دیپلماسی پلیسی و تعقیب و کنترل مجرمان شده، قدردانی کرد. وی همچنین خواستار افزایش ارتباطات و انتقال تجربیات دو طرف و ادامه همکاری‌های پلیسی شد.

    

درخواست فریدون پیش از ورود به زندان

حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری و دستیار پیشین وی که صبح دیروز برای تحمل ۵ سال حبس راهی اوین شد خواستار انتشار متن کامل حکم صادره برای خود و مستندات آن شد. وی طی سخنانی گفت: «برادر رییس جمهور بودن»  نه تنها هیچ مزیتی برای من نبود که می‌تواند خودش یک اتهام باشد! و من خوشحالم که حتی در این مقام برای انقلاب و نظامی که آن را دوست داشته و تلاش کرده‌ام قربانی می‌شوم.