پمپئو: 

فشار بر ایران باید ادامه یابد

به گزارش آسوشیتدپرس، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در جریان سفر خود به یونان به تکرار ادعاهای واهی و بی‌اساس مقامات آمریکایی علیه کشورمان پرداخت و گفت: درباره جمهوری اسلامی ایران باید بگویم که نیروهای نیابتی‌اش خاورمیانه را بی‌ثبات، لبنان را به یک کشور وابسته تبدیل و به ایجاد بحران پناهندگان کمک کرده است که همچنان بر یونان تاثیر می‌گذارد. وی در ادامه اظهارات خصمانه خود افزود: بیایید به اعمال فشار بر ایران، به عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم در دنیا ادامه دهیم تا این کشور به یک کشور نرمال تبدیل شود.

    

ظریف: 

اروپایی‌ها از نظر حقوقی حق ندارند از برجام خارج شوند

به گزارش خانه ملت، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: اروپایی‌ها در انجام تعهدات در برجام خود کوتاهی کرده‌اند و در مواردی آن را نقض کرده‌اند علاوه برآمریکا که صراحتا با خروج خود این توافق را نقض کرده اروپایی‌ها نیز این رفتار را در مواردی تکرار کرده‌اند. وی افزود: در مواجهه با این اقدامات جمهوری اسلامی بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در متن برنامه جامع اقدام مشترک اقداماتی کرده و آن را دنبال می‌کند اما اروپا از نظر حقوقی نمی‌تواند از آن خارج شود.

    

حملات سایبری آمریکا علیه ایران

به گزارش تسنیم، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها تهدید و اقدام سایبری علیه ما داشته‌اند، گفت: تکلیف ما در این میان، افزایش آمادگی‌های دفاع سایبری زیرساخت‌هایمان در حوزه انرژی و سایر حوزه‌های مهم است. در 6 ماه گذشته تقریباً بیش از 120 رزمایش و تست داشتیم که حدود 70 درصد از آنها در حوزه انرژی بوده و تمام حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، حوزه گاز، حوزه انتقال، بخش‌های مرکزی و کنترل آنها را کنترل کردیم و ضعف‌هایی که مشهود بوده، کشف شده و تقریباً همه آنها برطرف شده؛ چند موردی باقیمانده که درحال برطرف شدن است.

    

شلیک دوباره توپخانه پناهیان به سوی مجلس

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه و واعظ مشهور، شنبه شب در دانشگاه تهران با بیان اینکه باطل زمانی ضعیف می‌شود که مقدار وهن باطل برای جامعه روشن شود و این امر باید توسط مسؤولان و نخبگان جامعه که دارای تریبون هستند، صورت پذیرد، گفت: برای مثال زمانی که یک نماینده مجلس پشت تریبون می‌گوید 40 سال است که با جهان رفتار درستی نداشتیم و بد رفتار کردیم و هزاران دشمن برای خودمان تراشیدیم؛ این کلام مصداق بارز پایمال کردن خون هزاران شهید و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی است، همین نماینده امروز راست راست در مجلس راه می‌رود و برای مسائل مملکت رأی می‌دهد بدون اینکه کسی به او چیزی بگوید.

    

جهانگیری به خراسان جنوبی می‌رود

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور به منظور شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و بازدید از چند طرح عمرانی، امروز دوشنبه به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند. قرار است در حاشیه این همایش هشت تفاهم‌نامه میان سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مختلف در راستای توسعه مناطق روستایی و عشایری امضا ‌شود که از این تعداد، چهار تفاهم‌نامه مربوط به استان خراسان جنوبی است.

    

گام‌های بعدی ایران در  راه است

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته‌ای که با هماهنگی اتحادیه اروپا به مدت پنج روز ادامه دارد، گفت: شعار ما آن طوری که رهبری معظم فرموده‌اند فناوری هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس است. وی برگزاری این دوره‌ها را در راستای تبادل اطلاعات حقوقی و به ویژه در ارتباط با موضوع حل معضل خلع سلاح بسیار حایز اهمیت دانست. او در عین حال درباره گام بعدی کاهش تعهدات هسته‌ای ایران اظهار کرد: گام‌های بعدی ایران در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است.