وزیر رفاه خبر داد:

پرداخت مستمری مشمولان بهزیستی براساس بعد خانوار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دریافت مستمری ۱۷۸هزار خانوار با مستمری تک‌نفره، طبق تعداد نفرات خانوار انجام می‌شود.

محمد شریعتمداری در توییتی اعلام کرد که در سایه جوانگرایی در عرصه مدیریت و با پیگیری ویژه از دولت و مجلس و عنایت خاص آنها در سال جاری نه تنها ۲۰۰هزار خانوار از لیست مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی حذف نشد، بلکه ۱۷۸هزار خانواری که مستمریشان تک‌نفره بود، مستمری خود را از این پس براساس تعداد نفرات خانوارشان می‌گیرند.

وی نوشت: با توجه به اجرای برنامه نهضت جوانگرایی نخبگان در عرصه مدیریت عالی کشور، از این پس مستمرا نتایج و ثمرات ارزشمند مدیریت جوانان منصوب در پست‌های مدیریت عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استحضار ملت بزرگوار کشور خواهد رسید.

شریعتمداری با اعلام تحقق برخی از وعده‌های خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کاهش هشت سال سن مدیریتی، انتصاب پنج دهه شصتی به عنوان معاون و دستیار وزیر، انتشار اطلاعات مدیریتی پنج صندوق تابعه، افزایش ۱۰درصد مدیران زیر ۴۰ سال شرکت‌های تابعه، ایجاد پنج گام شفافیت در وام‌های کم‌بهره، مجوز تعاون، ضمانت‌نامه‌ها، حقوق، بدهکاران و واگذاری بورسی شرکت‌ها از وعده‌های تحقق یافته بودند.

    

معاون وزیر کار:

سنت استاد - شاگردی را دوباره احیا کنیم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کمرنگ شدن برخی مشاغل در کشور، احیای مشاغل فراموش شده و سنت استاد - شاگردی را خواستار شد. به گزارش ایسنا، سلیمان پاک‌سرشت گفت: متأسفانه در برهه‌ای از امر مهارت‌آموزی غافل شدیم و این امر موجب شد تا امروز خانواده‌ها از اینکه فرزندشان در آینده چه مهارتی را بیاموزند، دچار سرگشتگی شوند. وی با بیان اینکه باید مهارت‌آموزی از سنین پایین نهادینه شود، گفت: همچنان که یک جریان بین‌المللی برای گسترش مهارت‌آموزی شکل گرفته، ما هم نباید از این مساله غافل شویم و باید آموزش‌های مهارتی را از سنین پایین و به طور مادام‌العمر ارائه کنیم. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: امروز شاهدیم که برخی مشاغل در حال کمرنگ شدن هستند و کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شوند لذا باید این مشاغل را حفظ و در جهت احیای آنها و سنت استاد - شاگردی گام برداریم.

    

فعال کارگری:

وزیر کار، پاسخگوی تعلیق بیمه کارگران ساختمانی باشد

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور با انتقاد از نبود سهمیه بیمه اجتماعی کارگران صنعت ساختمان، خواستار پاسخگو بودن وزیر کار در این خصوص شد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا الهیاری گفت: وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به بهانه راه‌اندازی سایت سامانه رفاهی و در مدار قانون قرار دادن بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، از بیمه کردن کارگران خودداری می‌کنند.

او افزود: تعلیق شدن بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ضایع کردن حقوق انسانی و اجتماعی آنهاست. وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نمی‌توانند با هیچ دلیلی انجام نشدن آن را توجیه کنند؛ حق صنفی‌ای که باید تک‌تک کارگران ساختمانی شاغل از آن برخوردار باشند.

به گفته این فعال کارگری، برخی مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برنامه‌های خود مرتبا عنوان می‌کنند که با خروج هر بیمه‌شده غیرساختمانی یک کارگر شاغل ساختمانی جایگزین و بیمه خواهد شد اما متاسفانه این اتفاق هنوز رخ نداده است. نماینده کارگران ساختمانی کشور در پایان از وزیر کار خواست ضمن پاسخگو بودن درباره موضوع اختصاص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس، درباره نبود سهمیه بیمه اجتماعی، توضیحاتی ارائه کند.