فردا؛ جلسه غیرعلنی مجلس درباره شیوه پرداخت یارانه‌ها

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، از جلسه غیرعلنی مجلس درباره یارانه‌ها خبر داد‌ و گفت: این جلسه روز دوشنبه (15 مهر) برگزار می‌شود. وی افزود: فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و حسین شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میهمان جلسه غیرعلنی نمایندگان هستند. قرار است در جلسه مذکور درباره شیوه پرداخت یارانه‌ها و همچنین حذف یارانه‌های دهک‌های بالای جامعه بحث و تبادل نظر می‌شود.

    

شورای نگهبان شفافیت مالی کاندیداها را بررسی کند

محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره تکلیف بحث شفافیت مالی کاندیداها در انتخابات که در طرح مجلس برای اصلاح موادی از قانون انتخابات آورده شده است، گفت: با توجه ایراد شورای نگهبان و مجمع به طرح، این موضوع نیز فعلاً منتفی شده است و شورای نگهبان باید از طریق منابع اطلاعاتی که دارد شفافیت مالی کاندیداها را بررسی کند تا خارج از عرف نباشد؛ وگرنه طرح مجلس برای این موضوع به این دوره از انتخابات نمی‌رسد.

    

مرز خسروی فعلا باز نمی‌شود

سردار محسن فتحی‌زاده، فرمانده قرارگاه اربعین ناجا به خبرنگاران گفت: متاسفانه مرز خسروی همچنان بسته است و فعلا شرایط بازگشایی آن نیست و افرادی که به آنها اعلام شده بود از مرز خسروی عبور کنند باید به مرز مهران مراجعه کنند. وی افزود: توصیه امنیتی خاصی که به زائران دارم این است که زائران هنگامی که به آن سوی مرز مراجعه می‌کنند فقط با خودروهای مورد تایید تردد کنند و برای تردد از مسیرهای اصلی عراق عبور کنند.

    

مرز تجاری شلمچه گشایش یافت

محمد نظارت، دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند از گشایش مرز تجاری شلمچه خبر داد. به گزارش مهر، وی گفت: اولویت در تردد با کامیون‌های حامل اقلام مورد نیاز مواکب ایرانی مستقر در عراق است، سپس کامیون‌های تجاری می‌توانند عبور کنند و تا زمانی که عراقی‌ها ممنوعیت برای این تردد اعلام نکنند این روند ادامه‌دار خواهد بود.

    

ماهواره «طلوع» به زودی در مدار قرار می‌گیرد

قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین همایش ملی مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم که در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه موفقیت‌های موشکی ایران اکنون در ۹۳ دانشگاه تدریس می‌شود، خبر داد: به زودی با استفاده از موشک‌های ماهواره‌بر بومی، ماهواره طلوع را که ماهواره‌ای هواشناسی است در مدار قرار خواهیم داد. وی با بیان اینکه یک برنامه ده ساله برای بومی‌سازی صنعت هوایی کشور برای دستیابی به فناوری‌های لازم در حوزه هواشناسی داریم، گفت: ایران تاکنون ۱۱ پرتاب موفق در حوزه موشک‌های ماهواره‌بر داشته است.

    

آزادی زوج استرالیایی بازداشت شده در ایران

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، ماریس پاین، وزیر امور خارجه استرالیا روز شنبه اعلام کرد که ایران زوج استرالیایی را که چند ماه پیش در ایران بازداشت شده بودند رفع اتهام و آزاد کرده است. رسانه‌ها گفته بودند که مارک فیرکین اهل استرالیا و جولی کینگ که انگلیسی-استرالیایی است به اتهام به پرواز درآوردن یک پهپاد بدون مجوز بازداشت شده بودند. پاین در یک کنفرانس خبری درباره آن‌ها گفت: دادرسی آن‌ها پایان یافته و کنار عزیزانشان بازمی‌گردند.

    

وجود ۱۳ هزار قانون، ابهاماتی در اجرا ایجاد می‌کند

به گزارش خانه ملت، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از بررسی سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری در پژوهشکده شورای نگهبان خبر داد و گفت: نقیح قوانین یکی از الزامات قانونگذاری کشور است؛ ۱۳ هزار عنوان قانون مشکلاتی را برای اجرای امور ایجاد و ابهاماتی را رقم می‌زند از این رو طبیعتا تنقیح قوانین یکی از الزامات قانونی بشمار می‌رود و در این راستا رهبر انقلاب نیز به این امر توجه داشته‌اند.