طبق توافقنامه فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژه پژوهشی (grant) به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران پرداخت می‌کند و پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف موردنظر از ســــوی تیـــــم تحقیقاتی، این تیم می‌تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری‌سازی طرح اقدام کند.

خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران گفت: پایان‌نامه‌های دانشگاهی بخش معدن و صنایع معدنی، با حضور فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های بزرگ، تخصصی و هدفمند می‌شوند.

با توجه به توسعه دانش و پژوهش در بخش معدن و صنایع معدنی، تخصصی شدن تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های مرتبط (فولاد، مس، آلومینیوم و...) ضروری است. این امر به تمرکز بیشتر فعالیت‌ها بر موضوع‌های تخصصی پژوهشی و نتیجه‌بخش بودن این نوع پژوهش‌ها منجر خواهد شد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو اظهار کرد: با توجه به توسعه دانش و پژوهش در بخش معدن و صنایع معدنی، تخصصی شدن تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های مرتبط (فولاد، مس، آلومینیوم و...) ضروری است.

وی افزود: این امر به تمرکز بیشتر فعالیت‌ها بر موضوع‌های تخصصی پژوهشی و نتیجه‌بخش بودن این نوع پژوهش‌ها منجر خواهد شد.

غریب‌پور با اشاره به انعقاد دو تفاهم‌نامه پژوهشی با شرکت‌های بزرگ معدنی، تصریح کرد: علاوه بر این تفاهم‌نامه، قرار است شرکت‌های ملی صنایع مس و مجتمع آلومینیوم جاجرم، تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی با دانشگاه تهران منعقد کنند.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها، بستر لازم برای تدوین پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، مسئله‌محور و نتیجه‌بخش فراهم خواهد شد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده میان شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، گفت: طبق این تفاهم‌نامه، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژه پژوهشی (grant) به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران پرداخت می‌کند.

وی افزود: پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف موردنظر از سوی تیم تحقیقاتی (استاد راهنما و دانشجو یا دانشجویان فعال)، این تیم می‌تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری‌سازی طرح اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) در سال 1398 گفت: در جشنواره امسال از ده ایده برتر در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت خواهد شد.

غریب‌پور در ادامه، یاد و خاطره سید شمس‌الدین وهابی، رئیس مؤسسه یونیدرو را گرامی داشت و افزود: عملکرد ایشان در این مؤسسه قابل‌ تقدیر بود و موجب رشد و توسعه آن شد.

بنا به این گزارش، در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران امضا شد.

در این نشست، غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و مجید وفایی‌فرد، رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران حضور داشتند.