جانشین وزیر دفاع گفت: امروز ایران جزء ۶ کشور برتر سازنده موشک‌های ضد تانک است؛ البته موشک‌های بسیاری تولید کرده‌ایم که بنابر مصالح و ملاحظات امنیتی رسانه‌ای نمی‌شود اما در صورت حماقت آمریکا و رژیم صهیونیستی آنها را شگفت زده خواهیم کرد.

به گزارش مهر، سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش بزرگداشت خانواده‌های وزیران شهید و خانواده‌های شهدای کارمند اظهار داشت: در بعد بُرد موشکی متناسب با شعاع تهدیدات تا ۱۸۰۰ کیلومتر موشک‌های بالستیک و کروز تولید کرده‌ایم که موشک‎های کروز تولید ایران بسیار دقیق تر از موشک نمونه آمریکایی است.

وی گفت: در حوزه رزم انفرادی سلاح مسلسل تولید ایران نسبت به نمونه آمریکایی آن ۲۰ درصد قدرت تخریب و دقت بیشتر دارد. در حوزه رادار نیز توانسته‌ایم رادار کاووش را که از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است بسازیم و در سیستم پیشرفته پدافندی باور ۳۷۳ از آن استفاده می‌کنیم.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه پدافند گفت: در حوزه پدافند ارتفاع پست، از سامانه موشکی عقاب با برد ۱۲ کیلومتر استفاده می‌کنیم که این سامانه هم در برابر جنگنده‌ها و پهپادها و هم در برابر موشک‌های کروز قابلیت مقابله دارد. همچنین در برد متوسط از موشک صیاد ۲ با برد ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی ۲۷ کیلومتر استفاده می‌کنیم.

سردار تقی‌زاده در ادامه با اشاره به مراسم رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ توسط رییس جمهور گفت: سامانه پدافندی باور۳۷۳ سبک جدیدی در سیستم‌های پدافندی دنیا است که قادر است اهداف را تا فاصله ۱۲۰ کیلومتری با ارتفاع پرواز ۲۷ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد. این سامانه قادر به شناسایی و رهگیری و شکار هواپیماهای رادارگریز و موشک‌های کروز و سامانه‌های پهپادی است.