سخنگوی قوه‌ قضائیه در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری از اعترافات اکبر طبری علیه برخی مسئولان قضائی، گفت: در این پرونده مانند سایر پرونده‌ها به لحاظ ملاحظات قانونی، درباره محتوای پرونده اطلاع‌رسانی نکرده‌ایم و از این خلاء ایجادشده برخی سوءاستفاده کردند و موضوعاتی را به عنوان اعترافات متهم یا متهمان دیگر این پرونده منتشر کردند که مورد تایید ما نیست. به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود افزود: در این پرونده ۱۷ نفر بازداشت شدند که دو نفر هم از قضات هستند که یکی از آنها شاغل و یک نفر هم اخیرا بازنشسته شده بود و در آینده ممکن است به عدد متهمان اضافه یا از برخی افراد رفع اتهام شود.

پنج سال حبس برای برادر رئیس‌جمهور

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از حکم ۵ سال حبس، جزای نقدی و رد مال به مبلغ ٣١ میلیارد تومان برای حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری خبر داد. اسماعیلی اظهار داشت: دادگاه تجدیدنظر رأی نهایی را در مورد حسین فریدون صادر کرده است. حکم هفت سال حبس به پنج سال حبس تقلیل یافته است اما مبلغ جزای نقدی و رد مال به مبلغ ٣١ میلیارد تومان باید پرداخت شود. سخنگوی قوه قضائیه، اتهام حسین فریدون را اخذ رشوه عنوان کرد.

تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا در دستور نیست

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: بارها اعلام کرده ایم که شرط و شروط را نمی پذیریم و در شرایط برابر تصمیم می گیریم؛ اکنون موضوع خاصی در دستور نیست.

اسامی جاسوس‌های دستگیر شده و حکم اعدام برای یک نفر

اسماعیلی با بیان اینکه در جلسه قبلی به محکومیت تعدادی از جواسیس که حکم‌شان قطعی نشده بود، اشاره کردیم، گفت: در این فاصله احکام قطعی این افراد هم صادر شده بنابراین نام آنها اعلام می‌شود. وی افزود: محمد باباپور به جرم جاسوسی برای آمریکا از سوی دادگاه به ۱۰ سال حبس و استرداد ۵۵هزار دلار حق‌الزحمه دریافتی از این سرویس محکوم شده است. فرد دیگری هم که برای آمریکا جاسوسی کرده از سوی قاضی دادگاه به اعدام محکوم شده ولی با توجه به درخواست متهم برای فرجام‌خواهی پرونده به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شده است.

به گفته وی، علی نفریه فرزند غلامحسین به جرم جاسوسی برای سرویس سیای آمریکا به تحمل ۱۰ سال حبس و استرداد ۵۵ هزار دلار دریافتی از سیا محکوم شده است. همچنین محمد امیرنسب، فرزند غلامعلی به جرم جاسوسی برای انگلیس به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شد.