لاریجانی:

درهای ایران به روی سعودی‌ها باز است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که درهای ایران به روی سعودی‌ها باز است و از حل اختلافات از طریق گفت وگو استقبال می‌کنیم. وی افزود: از اخباری که شنیدیم مبنی بر اینکه محمد بن سلمان خواستار حل اختلافات با تهران از طریق گفت‌وگو است، استقبال می‌کنیم. با برگزاری هرگونه گفت وگوی ایرانی - سعودی بسیاری از مشکلات امنیتی و سیاسی منطقه حل می‌شود. لاریجانی همچنین اظهار کرد: به انصارالله یمن توصیه می‌کنیم که هرگونه آتش بس را بپذیرند و به سعودی‌ها می‌گوییم که این مسئله به سود شما خواهد بود.

    

ریاض هنوز جدیت لازم را ندارد

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در واکنش به اظهارات محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مبنی بر علاقمندی این کشور به کاهش تنش با ایران از طریق مذاکره، به ایلنا گفت: وضعیت میدانی اکنون به نفع ملت یمن تغییر کرده و به همین دلیل محمد بن سلمان تحت فشار افکار عمومی است؛ چرا که تقابل با ایران عملا عربستان را منزوی کرده است. از این رو سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند. اما هنوز جدیت لازم از سوی ریاض مشاهده نمی‌شود و تهران نباید فریب سخنان بن سلمان را بخورد؛ تا زمانی که سعودی دست از ماجراجویی خود برندارد این سیگنال‌ها جدی نخواهد بود.  

    

توضیح درباره یک سرقت جنجالی 

سید تقی کبیری، نماینده مردم خوی در مجلس، در جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به حواشی موضوع سرقت از خانه‌اش گفت: در پی ماجرای سرقت از منزل بنده در جمعه گذشته متأسفانه از سوی برخی افراد، گروه‌ها و رسانه‌ها با پخش شایعات و اتهامات به فضای بداخلاقی و بی‌اعتمادی دامن زده شد؛ این اتهامات در قالب سرقت ٤٠٠ میلیون تومان وجه نقد و ٢٥٠ هزار یورو و دلار پخش شد و بعد از آن هجمه‌ها آغاز شد. این مبالغ اعلامی را به شدت تکذیب می‌کنم. اسناد و مدارک اینجانب به سرقت رفته اما مراقب باشیم ایمانمان به سرقت نرود.

    

طرح تشکیل وزارت بازرگانی روی میز شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه اینستاگرام خود، از بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی و لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در جلسه امروز شورای نگهبان خبر داد. همزمان نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد به «فارس» خبر داد که ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان بر این نکته تاکید کردند که تشکیل وزارت بازرگانی خلاف قانون اساسی است.

    

سردار قاسم سلیمانی:

حصارها برابر اراده سپاه کارآیی ندارد

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه، با بیان اینکه امروز حصارها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد. راه غلبه بر دشمنان هموار شده است، اما پیوسته باید با حکمت عمل کنیم ؛ همان گونه که طی ۲۰ سال اخیر با استراتژی و راهبردهای متنوع دشمن را زمین‌گیر و وادار به شکست کرده‌ایم.

    

پناهیان: 

عدم ایمان به نصرت الهی برخی را پای میز مذاکره می‌کشاند 

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نخستین مراسم گرامیداشت شهید هادی نصرالله، فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، با تأکید بر اینکه ایمان به نصرت الهی ملت‌ها را مقاوم و سیاسیون را ثابت قدم می‌کند، گفت: کسی می‌تواند به طاغوت کفر بورزد که به نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشد چون عدم ایمان به نصرت الهی برخی افراد را پای میز ذلت و مذاکره می‌کشاند.