روحانی 24 شهریور  به ترکیه  می‌رود

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری خبر داد.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  به دعوت رئیس جمهوری ترکیه، برای حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه برگزار می‌شود و در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه برگزار خواهد شد، یکشنبه، 24 شهریورماه به آنکارا سفر می‌کند. 

یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی رئیس جمهوری را همراهی خواهند کرد. 

    

اسدالله عسگراولادی درگذشت

اسدالله عسگراولادی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که چند روز قبل به علل عارضه مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی بستری شده بود،  درگذشت. 

مرحوم اسدالله عسگراولادی از برجسته‌ترین بازرگانان ایرانی، معروف‌ترین صادرکننده خشکبار ایران، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تمام دوران پس از انقلاب و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین بود. اسدالله عسگراولادی برادر حبیب‌الله عسگراولادی از چهره‌های مهم  و تاثیرگذار جریان اصولگرایی بود که وی نیز چند سال قبل دارفانی را وداع گفت.

    

در خطبه‌های نماز جمعه هم ادامه یافت

تحرکات مشکوک و سوال‌برانگیز پناهیان

جماران نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان چند روز بعد از سخنان جنجالی‌اش امروز در تریبون نماز جمعه تهران حضور یافت و رئیس‌جمهور روحانی را متهم به «ایجاد دو قطبی کاذب» در کشور کرد. 

موضوع مورد اشاره وی آن بخش از سخنان روحانی در جلسه‌ هیأت دولت است که به محدودیت‌ها برای زنان اشاره کرده بود. در این خصوص باید گفت تریبون نماز جمعه طبیعتاً نباید متعلق به یک جناح باشد. اما سخنانی از جنس اظهارات اخیر نشان می‌دهد که گویا جریاناتی مشکوک بر خلاف آنچه بر زبان می‌آورند، خودشان قصد زنده کردن دو قطبی‌های خطرناک در کشور را دارند.

    

نامه مطهری به رئیس صدا و سیما:

 به من اتهام زدند، وقت بدهید پاسخ بدهم

علی مطهری در نامه‌ای خطاب به علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما نوشت: «با سلام، نظر به اینکه در برنامه زنده شبکه ۳ سیما در پنجشنبه شب، اینجانب را متهم به نشر اکاذیب درباره فوت مرحومه سحر خدایاری به قصد کسب رأی کردند، مستدعی است طبق ماده واحده 

مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیبی اتخاذ کنید که اینجانب به مدت دو برابر زمانی که درباره این بنده به تصریح و به تلویح نشر اکاذیب کردند، در همان زمان از شبانه روز در شبکه ۳ سیما از خود دفاع کنم. امیدوارم این درخواست به سرنوشت درخواست مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از مناظره کذایی انتخابات سال ۸۸ 

دچار نشود.»

    

دیدار سرلشگر باقری با فرمانده نظامی منطقه شانگهای

به گزارش ایلنا، سرلشکر محمد باقری در ادامه برنامه‌های سفر به جمهوری خلق چین با فرمانده نظامی منطقه شانگهای ملاقات کرد. در این ملاقات فرمانده نظامی منطقه، حضور وی در منطقه شانگهای را دارای ثمرات راهبردی برای دو کشور قلمداد کرد و گفت: دوستی دو کشور سابقه در تاریخ دارد و ناگسستنی است. 

سرلشکر باقری نیز توسعه روابط فیمابین را امری لازم برای تقویت و استحکام پیوندهای دوستی دو ملت و مقابله با یکجانبه گرایی افراطی رژیم عهدشکن آمریکا دانست.