وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی معرفی شدند

در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که بخشی از ریاست نشست علنی امروز پارلمان را بر عهده داشت، گزینه‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی معرفی شده از سوی دولت را اعلام کرد. بنا بر این اعلام، محسن حاجی میرزایی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه آموزش و پرورش و علی اصغر مونسان به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شده‌اند.

    

ظریف:

نتایج سفر به فرانسه را با چین در میان می‌گذارم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حضور خبرنگاران در دیدار با دیپلمات ارشد چینی گفت که یکی از دلایل سفرش به پکن در جریان قرار دادن طرف چینی از مذاکرات اخیرش در فرانسه و درباره توافق هسته‌ای است. وی در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران و در تشریح اهداف سفرش به بیاریتز فرانسه عنوان کرد: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر خارجه فرانسه برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور فرانسه صورت گرفت.

    

ظریف چهارشنبه با شینزو آبه دیدار می‌کند

برخی منابع مطلع در دولت ژاپن از دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران و تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن در روز سه‌شنبه خبر دادند. این اولین دیدار ظریف و کونو پس از آن خواهد بود که آمریکا از متحدانش از جمله ژاپن درخواست کرد تا به ائتلاف آمریکایی حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز ملحق شوند. همچنین این منابع گفته‌اند که ظریف قرار است با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در روز چهارشنبه دیدار کند.

    

حیدر مصلحی:

هنوز تیم سیدمهدی هاشمی با سیا کار   می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی در «همایش بصیرت‌افزایی و گفتمان انقلاب اسلامی» در کاشمر گفت: هنوز تیم سید مهدی هاشمی در کشور و آمریکا با سازمان سیا در حال همکاری است. دشمن از طریق جاسوسان سعی می‌‌کند مسئولان را به بیراهه بکشاند و در دفاع و حرکت از مسیر انقلاب از حیز انتفاع بیندازد. دشمن تلاش می‌کند همانگونه که انقلاب از قم شروع شد، مقابل انقلاب را هم از قم شروع کند و از راه نفوذ می‌‌خواهد این کار را انجام دهد. در همین راستا «دو قطبی کردن کشور» از اهداف دشمنان است.

    

عضو حزب موتلفه:

بهزاد نبوی مثل مجاهدین تغییر موضع داده است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگویی تفضیلی با خبرآنلاین گفت: سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که روزی گرایش سوسیالیستی و مارکسیستی داشت به مرور زمان به دامن غرب افتاد. آقایانی همچون بهزاد نبوی هم مثل مجاهدین خلق بعد از انقلاب همین تغییر موضع را دادند یعنی الان جزء غرب‌گراها و تحت تأثیر غرب هستند. آنها روزی خود را سوسیالیست‌های ضد آمریکایی می‌دانستند و کاملا ضد آمریکا موضع می‌گرفتند، حالا الان دنبال رابطه و مذاکره با غرب و ترسیدن و مرعوب شدن مقابل غرب هستند. تفکر آقای نبوی کلا التقاطی است و یک تفکر ناب اسلامی نیست. چون اسلام را کامل نمی‌دانند، ما با آنها مشکل داریم.

    

وزارت خارجه سکولاری برخورد می‌کند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد وزارت خارجه در قبال مسائل مرتبط با جهان اسلام مانند اقدامات علیه شیخ زکزاکی و حمله ارتش هند به مسلمانان کشمیر، گفت: وزارت امور خارجه نسبت به مسائل جهان اسلام با عرف سکولار برخورد می‌کند. وی افزود: من با واسطه‌ای شنیدم که یکی از مسئولان وزارت خارجه گفته است که شیخ زکزاکی یک فرد معمولی و در حد امام جماعت مسجد است و شما بی‌خود او را بزرگ می‌کنید. قطعا وزیر امور خارجه باید نسبت به این موضع‌گیری پاسخگو باشد.