از سوی لاریجانی؛

تشکیل وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شد

اسدالله‌ عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تایید شورای نگهبان، گفت: رئیس مجلس امروز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور تشکیل این وزراتخانه را ابلاغ کرد. رئیس جمهور وقت دارد تا 5 روز بعد، تشکیل این وزارتخانه را در روزنامه رسمی منتشر کند. پیشنهاد ما به دولت آن است که تا نیمه اول شهریور، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی‌ را به همراه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کند.

    

مشاور عبدالمهدی ادعا کرد: 

عراق در آزادی گریس 1 نقش داشت

به گزارش ایسنا به نقل از الغد پرس، حسین الهنین، مشاور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق ادعا کرد که «عراق در حل بحران میان تهران و لندن نقش مهمی ایفا کرد زیرا این کشور دوست همه است و این مسئله باعث شده تا موازنه مثبتی در روابط بین‌المللی ایجاد کند.» الهنین همچنین گفت که «مسئله نفتکش محور گفت‌وگوی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سفر اخیرش به تهران بود.» 

    

ادعای تازه آمریکا علیه گریس 1

دادگاهی در آمریکا پس از آزادی کشتی ایرانی گریس 1 (آدریان دریا)، از سوی دولت جبل‌الطارق حکم توقیف آن را صادر کرد. این دادگاه با طرح ادعاهایی علیه این کشتی و هدف فعالیت آن اعلام کرد: «اسناد نشان‌دهنده طرحی برای دسترسی غیرقانونی به سامانه مالی آمریکا برای حمایت از محموله‌رسانی[از طریق کشتی] توسط  سپاه پاسداران ایران به سوریه هستند. این طرح در برگیرنده چندین گروه مرتبط با سپاه پاسداران و همچنین شبکه‌ای از شرکت‌های صوری است که در حمایت از انجام شدن این محموله‌رسانی‌ها، میلیون‌ها دلار پولشویی کرده‌اند.»

    

سردار فدوی به آمریکا: 

فکر حمله به ایران را به مخیله خود راه ندهید

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اقتدار سپاه در منطقه تنگه هرمز افزایش داشته است، گفت: توصیه ما به دشمنان این است که حتی فکر و اندیشه توطئه و حمله علیه ایران را به مخیله خود راه ندهند که دچار پشیمانی سختی می‌شوند. دشمن 40 سال است که در حال تست ‌کردن ایران بوده و باید از امتحانات خود درس بگیرند. وی افزود: وضعیت سپاه در پاسداری از تنگه‌هرمز با توجه به اتفاقات اخیر قوی‌تر و با اقتدارتر از گذشته شده و دنیا نیز به این موضوع اذعان دارد.

    

جریان سوم واقعیت بیرونی ندارد

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در حاشیه مراسم ختم دختر عباس سلیمی‌نمین در مورد شکل‌گیری نیروی سوم در انتخابات گفت: از ابتدای انقلاب همیشه صحبت از یک نیرو یا جریان سوم بوده است. گویی نیروی سوم واقعیت بیرونی ندارد. بعضی اوقات تابلوهایی به اسم نیروی سوم برمی‌خیزد اما پس از مدتی متوجه می‌شویم که این تابلوها، همان تابلوهای قدیمی‌اند، منتها رنگ و لعابشان فرق کرده است.

    

پاسخ کواکبیان به نگرانی آیت‌الله یزدی

آیت‌الله یزدی اخیرا گفته است مجلس طرحی تصویب کرده که بر اساس آن کشورهای دیگر می‌توانند پسماند هسته‌ای خود را در ایران دفن کنند! مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست علنی دیروز مجلس در تذکر شفاهی گفت: به عنوان کسی که در زمان بررسی این لایحه به عنوان موافق با آن صحبت کرده‌ام، باید بگویم، اصلا اینگونه نیست که بخواهیم پسماندهای کشورهای دیگر را به کشور خودمان بیاوریم. وی خطاب به رئیس مجلس افزود: اگر جنابعالی در این مورد اظهارنظر کنید، شبهاتی که در افکار عمومی و فضای مجازی نسبت به شأن مجلس ایجاد شده، رفع خواهد شد.