سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

قصاص برای نجفی 20 سال حبس برای رضوی

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت محمدعلی نجفی به دو سال حبس به جرم حمل سلاح غیرمجاز و قصاص نفس به جرم قتل میترا استاد خبر داد. وی همچنین درباره پرونده سید محمدهادی رضوی و احسان دلاویز (متهمان پرونده بانک سرمایه) گفت: رضوی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده و احسان دلاویز، متهم دیگر این پرونده به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

    

احتمالا مکرون ماه آینده به ایران بیاید

علی‌اکبر رنجبرزاده، عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، با اشاره به زمزمه سفر رئیس جمهوری فرانسه به تهران، اظهار کرد: ماه گذشته از سوی دولت فرانسه اعلام شد که قرار است امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اواخر تیرماه به ایران سفر کند. به نظر می‌رسد که سفر وی به دلیل مشکلات داخلی فرانسه به تأخیر افتاده است. عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در ماه جاری رئیس جمهور فرانسه به ایران سفر کند، اما تاریخ آن به صورت دقیق مشخص نشده است.

    

مبادله کشتی‌های انگلیسی و ایرانی غیرممکن است

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، در پیامی توییتری نوشت: غیرممکن است مبادله پایاپایی برای کشتی‌های توقیف شده انگلیسی و ایرانی، آن‌گونه که رسانه‌های انگلیسی پیشنهاد می‌کنند انجام شود. وی افزود: انگلیس کشتی حامل سوخت ایران را به طور غیرقانونی توقیف کرده است، این در حالی است که کشتی انگلیسی به دلیل تخطی از برخی مقررات مهم حفاظتی/امنیتی در تنگه هرمز توقیف شده است.

    

توضیح ظریف درباره نامه‌نگاری به رهبر انقلاب

محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو به «خانه ملت» گفت: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم.

    

ترامپ:یرانیان هرگز در مذاکره شکست نخورده‌اند

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، بار دیگر، به موضوع مذاکره و جنگ با ایران پرداخت کرد. ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که «ایرانیان هرگز در یک جنگ پیروز نشده‌اند اما هرگز در مذاکره شکست نخورده‌اند.» به گفته روزنامه‌نگاران این جمله سال 2017 عینا از سوی بولتون تکرار شده است. 

    

پمپئو صلاحیت حضور در تهران را ندارد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به درخواست مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای سفر به تهران و گفتگو با رسانه‌های ایرانی گفت: سفر ظریف به نیویورک قابل مقایسه با سفر پمپئو به تهران نیست. وزیر خارجه آمریکا استاد جنگ روانی و طراح جنگ روانی علیه ایران است، موضوع سفر به تهران نیز در قابل جنگ روانی مطرح شده که باید گفت پمپئو صلاحیت سفر به تهران را ندارد.

    

ایران سومین دولت اثرگذار در انتخابات آمریکا خواهد بود

غسان الاستانبولی در المیادین نوشت: قطعا ایران سومین دولت اثرگذار در نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود. آنچه این دیدگاه را به واقعیت نزدیک می کند، خوانش دقیقی از جریان حوادث از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است. علاوه بر این، مخالفت ایران با پیشنهاد روسیه مبنی بر اینکه این کشور آماده است به نام خود، نفت ایران را وارد بازار کند، دلیل محکمی است برای اطمینان ایران به اینکه دست بالا را دارد.