پمپئو:

آماده‌ام به تهران بروم

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فرانس 24، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌گویی با شبکه بلومبرگ برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و گفت که آماده است به تهران بیاید و در تلوزیون ایران «با خوشحالی»، استدلال آمریکا برای تحریم‌ها را توضیح دهد. وی همچنین در این باره گفت: من از فرصت گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران درباره آن‌چه حکومتشان انجام داده و آسیبی که به ایران وارد کرده، استقبال خواهم کرد. پمپئو همچنین مدعی شد: ظریف به اندازه‌ای مسئول دولت ایران است که «مردی بر روی ماه» می‌تواند باشد و سرانجام [کارها] از سوی کسان دیگری مدیریت می‌شود.

    

بن علوی امروز با ظریف دیدار می‌کند

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان پیش از ظهر امروز با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. خبرگزاری اسپوتنیک چند روز پیش به نقل از وزارت خارجه عمان اعلام کرد که یوسف بن علوی، وزیر خارجه این کشور شنبه آینده به تهران سفر می‌کند و در رابطه با تحولات اخیر منطقه با مسئولان ایرانی گفت وگو می‌کند. وزارت خارجه عمان اعلام کرده که این سفر در چارچوب روابط دو جانبه و مشورت‌های مستمر بین دو کشور و خصوصا در رابطه با تحولات اخیر منطقه است.

    

صالحی خبر داد؛

بتن‌ریزی نیروگاه اتمی شماره دو بوشهر در اواسط مرداد

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: اواسط تا اواخر مردادماه سال جاری بتن‌ریزی نیروگاه شماره 2 اتمی بوشهر آغاز خواهد شد و مطابق برنامه 6 سال آینده نیروگاه دوم آماده بهره‌برداری و 8 سال آینده نیروگاه3 بوشهر آماده خواهد شد. وی گفت: اکنون سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور باوجود فعالیت صرف نیروگاه 1 اتمی بوشهر، متوسط 2.7درصد است اما در سال‌های آینده -که دو نیروگاه اضافه خواهد شد- این سهم نیز افزایش پیدا می‌کند.

    

آیت‌الله استادی:

اساس مشکل حجاب از صدا و سیماست

آیت‌الله رضا استادی، عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم در چهارمین همایش سید العابدین(ع)، اساس مشکل حجاب را صداوسیما توصیف کرد و گفت: صداوسیما هیچ توجهی به مساله حجاب ندارد و حتی در پیام‌های بازرگانی نیز از بانوان با چهره آنچنانی استفاده می‌کند. وی با اشاره به اینکه صداوسیما مخاطب میلیونی دارد، تصریح کرد: صداوسیما فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دیگران را خنثی می‌کند.دفتر تبلیغات، حوزه های علمیه، سپاه، نیروی انتظامی و سازمان اوقاف هر چه انجام دهند، یک صدم فعالیت صداوسیما نیز نمی‌شود زیرا مردم کاملا با تلویزیون در ارتباط هستند. وی تاکید کرد: بودجه صداوسیما جمهوری اسلامی ایران نباید با پیام های بازرگانی بیهوده فراهم شود. 

    

فیلم گرفتن از آمران به معروف و ارسال آن جرم است

حجت‌الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در اکانت توئیتر خود در پاسخ به شخصی که برای آمران به معروف از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر انتظار پشتیبانی داشت، نوشت: «ارسال فیلم برای مسیح علی‌نژاد مصداق ماده ۵۰۸ قانون تعزیرات است و می‌تواند حبس طولانی مدت داشته باشد.»

    

آزادی 9 خدمه هندی نفتکش «ریاح»

وزارت خارجه هند روز جمعه اعلام کرد ایران ۹ نفر از ۱۲ خدمه نفتکش توقیف شده با پرچم پاناما که در تاریخ ۱۴ ژوئیه توقیف شده بود را آزاد کرده است. ایران این کشتی را به اتهام حمل قاچاق سوخت توقیف کرده است. با این وجود همچنان ۲۱ تبعه هندی دیگر شامل سه نفر خدمه نفتکش «ریاح» و ۱۸ خدمه نفتکش «استنا ایمپرو» تحت پرچم بریتانیا در بازداشت ایران هستند. این نفتکش هفته گذشته توسط نیروهای مسلح ایران توقیف شده است.