واعظی:

از انتشار لیست دوتابعیتی‌ها خوشحال شدیم

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درخصوص انتشار لیستی از دوتابعیتی‌ها، گفت: ما خوشحال شدیم از اینکه این لیست را منتشر کردند و جلو هر کدام از آنها هم نوشته شده که براساس شواهد و قرائن تدوین شده است. یعنی بر اساس شواهد راجع به هر کسی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌‌توانید مطرح کنید و این معلوم می‌شود که حرف آقایان هیچ کدام پایه و اساسی ندارد. وی تصریح کرد: ما نمی‌دانیم ریشه این افراد کجاست و از کجا آمده‌‌اند، این حرف‌‌ها را مطرح می‌‌کنند که کسی از آنها نپرسد شما از کجا آمده‌‌اید.

    

پیام روحانی به مکرون 

سید عباس عراقچی، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دیدار و ضمن تسلیم پیام کتبی رئیس‌جمهور کشورمان به وی بر بهره‌برداری از دیپلماسی به منظور ایجاد فضای مورد نیاز جهت برقراری امنیت و صلح در جهان تاکید کرد. در این دیدار طرفین به ‌طور مبسوط درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله مسائل منطقه‌‌ای و بین‌‌المللی و چگونگی یافتن راهکارهایی به منظور کاهش تنش‌‌ها در منطقه و همچنین استمرار حفاظت از برجام به عنوان یک تفاهم بین‌المللی و چندجانبه و یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماسی در عصر حاضر بحث و تبادل نظر کردند.

    

رئیس‌دفتر رهبری:

انگلیسی‌‌ها برای آزادی نفتکش واسطه فرستاده‌‌اند

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید بنیاد مستضعفان، وی ادامه داد: حضرت آقا به آینده بسیار امیدوار هستند، اگر کسی آیه یاس بخواند یا ناآگاه است یا خائن.   سپاه در توقیف  کشتی انگلیسی کاری کرد که سر اینها را به خاک سایید. کشوری که زمانی در ایران وزیر و  وکیل تعیین می‌کرد، کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستند و خواهش می‌کنند کشتی را آزاد کنید. خدا رو شاکریم که بعد از امام راحل چنین جانشینی نصیب ایران شد. آینده ایران قطعا بهتر از امروز خواهد بود.

    

لندن:

میانجی نفرستاده‌‌ایم

یک منبع بریتانیایی اعلام کرد که لندن هیچ نماینده‌ای را برای میانجی‌گری و آزادی نفتکش این کشور که در آب‌های تنگه هرمز توقیف شده است به تهران نفرستاده است. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع بریتانیایی اعلام کرد که لندن هیچ نماینده‌ای را برای میانجی‌گری و آزادی نفتکش این کشور که در آب‌های تنگه هرمز توقیف شده است به تهران نفرستاده است.

    

نماینده عربستان در شورای امنیت خبر داد:

آمادگی ریاض برای برقراری ارتباط با تهران

نماینده عربستان در شورای امنیت همزمان با اتهام‌‌زنی علیه ایران از آمادگی ریاض برای برقراری ارتباط با تهران خبر داد. به گزارش المیادین، «عبدالله المعلمی»، نماینده عربستان در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما آماده‌‌ایم بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور دیگر کشورها با ایران رابطه برقرار کنیم. المعلمی در عین حال به اتهام‌‌زنی علیه ایران پرداخته و گفت که تهدیدات ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز باعث می‌‌شود که شورای امنیت مسئولیت مقابله با این کشور را بر دوش داشته باشد.

    

حزب «جمهوریت» با محوریت رسول منتجب‌نیا آغاز به‌کار کرد

روابط عمومی حزب اصلاح‌طلب «جمهوریت» با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، در جلسه دیروز(دوم مرداد) با فعالیت رسمی و قانونی حزب جمهوریت ایران اسلامی موافقت کرد. در این اطلاعیه آمده است: «نشست خبری به زودی توسط اعضای هیأت موسس حزب‌ جمهوریت‌ برگزار می‌شود.» به گزارش فارس، حزب «جمهوریت» از آنجا بنا نهاده شد که گروهی از اعضای حزب اعتماد ملی بنا بر اختلافی که به وجود آمد، از عضویت در اعتماد ملی استعفا داده و آهنگ تاسیس حزبی جدید را زدند و در این مدت منتظر تایید کمیسیون ماده 10 وزارت کشور برای آغار فعالیت خود بودند.