تبریک ظریف به جانسون

محمدجواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: توقیف نفت ایران توسط دولت «ترزا می» به درخواست آمریکا دزدی دریایی است. 

وی ادامه داد: من به همتای سابق خودم، بوریس جانسون برای تصدی سمت نخست‌وزیری بریتانیا تبریک می‌گویم. ظریف افزود: ایران به دنبال مقابله به مثل نیست اما ما ۱۵۰۰ مایل در خلیج فارس خط دریایی داریم. اینجا آب‌های ما است و ما از آن محافظت می‌کنیم.

    

ظریف:

آمانو حامی بی‌باک برجام بود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری در واکنش به درگذشت یوکیا آمانو، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: از شنیدن خبر درگذشت نابهنگام یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اندوهگین شدم. 

با بازماندگان وی همدری می‌کنیم. روحش قرین آرامش. ظریف همچنین درباره آمانو نوشت: وی از همان شروع [کار]،حامی بی‌باک برجام بود و ما از جانشین او انتظار داریم همین را ادامه دهد.

    

مذاکره با آمریکا اسم رمز فتنه است

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن ناچار است به ریسمان مذاکره متمسک شود، گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی اسم رمز فتنه و برای کشور 

یک سم است. 

وی افزود: آمریکایی‌ها در لایه نظامی هم اسیر ابتکار ایران شده‌اند؛ آنان تلاش کردند با ایجاد هراسِ جنگ و برخی تحرکات نظامی در منطقه مثل اعزام ناوهای هواپیمابر، کشور را وادار به مذاکره کنند، اما اقدام غافلگیرانه ایران در انهدام پهپادِ رادارگریز متجاوز آمریکایی در ارتفاع بسیار بالا، آن‌ هم با یک سلاح بومی و داخلی، تمام معادلات را برهم زد.

    

تقدیر 201 نماینده مجلس از مراکز ترویج عفاف و حجاب

احمد امیرآبادی فراهانی در صحن علنی مجلس بیانیه تقدیر و تشکر نمایندگان از مراکز و دستگاه‌های فعال در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف که به امضای ۲۰۱ نماینده رسیده بود را قرائت کرد. در بخشی از این نامه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی صمیمانه از مردم عزیز ایران اسلامی و خصوصا جوانان عزیز؛ که در هفته حجاب و عفاف با حضور میلیونی خود و همین‌طور موسسات مردم‌نهاد به ویژه بسیج، صداوسیما، وزارت کشور، استانداری‌ها، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این هفته تلاش شبانه‌روزی داشتند، قدردانی به عمل می‌آوریم.

    

تاکید مطهری بر ائتلاف اصلاح‌طلبان با معتدل‌ها

علی مطهری، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس درباره احتمال تحریم انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به فارس گفت: اگر تحریم انتخاباتی کنند قطعاً مشارکت مردم کاهش خواهد یافت همانطور که اکنون هم بخشی از مردم خیلی تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند؛ لذا ما نباید به این دامن بزنیم. وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید به طور فعال در انتخابات شرکت کنند و حتی با معتدل‌ها ائتلاف کنند تا کرسی‌های بیشتری را در مجلس آینده به دست بیاورند.

    

مکرر درباره پخش موسیقی به صدا و سیما تذکر می‌دهیم

آیت الله محمدمهدی شب زنده دار، عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بخشی از موسیقی‌های پخش شده از صدا و سیما به طور قطع حرام هستند، گفت: از منظر دیدگاه فقهی رهبر معظم انقلاب بخشی از این آهنگ‌های پخش شده در صدا و سیما غنا است. وی تاکید کرد: در مورد آهنگ‌های غنا در صدا و سیما به طور مستمر و هر هفته تذکر می‌دهیم.