تروریست‌ها ماهیت و ذات ترسو و بزدلانه‌ای دارند، طبیعتشان زبون است. از رویارویی مستقیم و نبرد هماوردانه می‌هراسند و هیچ‌گاه مرد نبرد در این میدان نبوده و نیستند. امروز سالروز آغاز حمله دیوانه بعثی، صدام حسین به خاک جمهوری اسلامی ایران است و تروریست‌ها چه روزی را برای عقده‌گشایی انتخاب کردند. روزی که سرآغاز هشت سال فداکاری، ایثار و از جان گذشتگی در برابر قلدرمابی و تجاوز آشکار مهره‌ای است که با چراغ سبز همان‌ها که هنوز هم در منطقه زوزه می‌کشند و سودای تجزیه ایران را در سر می‌پرورانند به ایران یورش آورد. ...

تروریست‌ها ماهیت و ذات ترسو و بزدلانه‌ای دارند، طبیعتشان زبون است. از رویارویی مستقیم و نبرد هماوردانه می‌هراسند و هیچ‌گاه مرد نبرد در این میدان نبوده و نیستند. امروز سالروز آغاز حمله دیوانه بعثی، صدام حسین به خاک جمهوری اسلامی ایران است و تروریست‌ها چه روزی را برای عقده‌گشایی انتخاب کردند. روزی که سرآغاز هشت سال فداکاری، ایثار و از جان گذشتگی در برابر قلدرمابی و تجاوز آشکار مهره‌ای است که با چراغ سبز همان‌ها که هنوز هم در منطقه زوزه می‌کشند و سودای تجزیه ایران را در سر می‌پرورانند به ایران یورش آورد. صدام بزرگ و آقای آنها بود که با حمایت‌های همه‌جانبه همه دنیا به ایران یورش آورد اما هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که قدرت صدام و حمایت‌های اربابانش، حملات ناجوانمردانه شیمیایی‌اش به سردشت و زرده و ده‌ها جنایت جنگی دیگر او هیچ‌یک راه به حال خراب وی و اربابانش نبرد و ایران از پس این نبرد نابرابر سربلند و پیروز ایستاد. چه خوب است کشورهایی که به بلندای کوه دماوند و سهند و سبلان، به خوزستان عزیز و کردستان غیور و سیستان دلاور و نقطه نقطه ایران سرافراز چشم طمع دوخته‌اند و نیات اهریمنی در سر می‌پرورانند تا به خیال خود با اقداماتی کور و مذبوحانه بتوانند از رهگذر فشارهای جهانی و خیال خام شورش‌های داخلی ایران را تکه‌تکه کنند کمی به عقب بازگردند و ببینند سرنوشت صدام و صدامیان چه شد. خوب است در این باره اسناد و مدارک را بکاوند و تاریخ را بخوانند.

عقده‌گشایی در چنین روزی قطعا بی‌معنا نیست. آتش گشودن به جان زن و مرد و کودک بی‌پناه و از آن مهمتر به سوی سربازانی که ایران را در جنگ هشت ساله از میان آرواره‌های خونین سرسپردگان منطقه‌ای و اربابان غربی‌شان بیرون آوردند و از وجب به وجب خاک این سرزمین حراست کردند چرا باید بی‌معنا باشد. تروریست‌ها حقیرند اما حق دارند که امروز از اقتدار نیروهای مسلح ایران بهراسند و عقده‌های نهان آنها از مشاهده بزرگی و عظمت ایران اسلامی همچون مار زنگی بر دیواره شخصیتشان نیش بزند و آنها را ناچار سازد تا کوردلانه و زبونانه، دیوانه‌وار به سوی نیروهای مسلح ایران اسلامی که در حال رژه و نمایش اقتدارند، آتش بگشایند. اصلا همین نمایش اقتدار آنها را دیوانه و عصبی می‌کند.

جوانان این سرزمین به گواه تاریخ ثابت کرده‌اند برای دفاع از خاک این مرز و بوم نه به کمک و توان نظامی سایر کشورها نیاز دارند، نه برای آنکه در امنیت باشند حاضرند کشور را به گاو شیرده غرب و آمریکا تبدیل کنند.

تروریست‌ها و اربابان آنها در منطقه و بیرون منطقه حق دارند از ایران اسلامی کینه داشته باشند، امروز توان موشکی و دفاعی ایران خار چشم آنهاست. بیخود نیست تمام جهان غرب یکصدا از ایران می‌خواهد توان دفاعی و موشکی خود را تقویت نکند. آنها ایران را زبون می‌خواهند، آنها ایران را همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌خواهند که به اندک اشارتی برای ارباب دم بجنباند تا ارباب متکبر امنیت آنها را تضمین کند و سلاح‌های کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود را همچون استخوانی که جلوی سگ می‌اندازند به سوی آنها پرتاب کند.

امروز اهواز سربلند است. اهواز مظلوم همچون همیشه سرفراز بر بام ایران اسلامی ایستاده است و هنوز هم برای میهن خون می‌دهد. اهوازی که گرد و غبار نفسش را بریده، اهوازی که هنوز زخم‌های هشت سال دفاع مقدس بر تن رنجورش به جا مانده، اهوازی که مردمانش آب ندارند، هوا ندارند، امکانات ندارند، و هزار چیز دیگر ندارند هنوز قهرمانانه ایستاده است چون اهواز غیرت دارد و دل در گرو این بوم و بَر بسته است.

تاریخ هشت سال دفاع مقدس همان طور که رئیس‌جمهور گفت «تاریخ گذشته بلکه سرمشق و راه آینده ماست، دفاع مقدس زنده است و برای همیشه زنده می‌ماند و مصباح هدایت و چراغ و راهنمای ماست... ایران نه تنها سلاح‌های دفاعی و موشک خود را کنار نمی‌گذارد، بلکه روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود. اینکه آنها از موشک‌های ما عصبانی هستند به معنای آن است که امروز تأثیرگذارترین سلاح ما موشک است پس با این سخن آنان ما قدر موشک‌های خود را بیشتر می‌دانیم.»

تاریخ دفاع هشت ساله ما، تاریخ گذشته نیست ،‌ بلکه سرمشق و آینده راه ما است؛ این تاریخ زنده است و برای همیشه نیز زنده باقی خواهد ماند و مصباح هدایت و چراغ هدایت ما است.تاریخ دفاع هشت ساله ما، تاریخ گذشته نیست ،‌ بلکه سرمشق و آینده راه ما است؛ این تاریخ زنده است و برای همیشه نیز زنده باقی خواهد ماند و مصباح هدایت و چراغ هدایت ما است.تاریخ دفاع هشت ساله ما، تاریخ گذشته نیست ،‌ بلکه سرمشق و آینده راه ما است؛ این تاریخ زنده است و برای همیشه نیز زنده باقی خواهد ماند و مصباح هدایت و چراغ هدایت ما است.