وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های مواد معدنی کشور در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: صیانت از تولید و اشتغال موجود و احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال از دیگر اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در نشست بررسی و پیگیری مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به اهداف خود از سفر به این استان، عنوان کرد: هدف اصلی از این سفر بازدید از معادن جنوب استان کرمان است که این سفر از طریق بندرعباس انجام شد و در آینده نزدیک سفر کاملی به هرمزگان خواهیم داشت.

وی صیانت از تولید و اشتغال موجود و احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال را از دیگر اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و عنوان کرد: کشتی‌سازی یکی از صنایع مهم و محوری موجود در هرمزگان است که ارائه سفارش ساخت و تعمیرات کشتی از سوی شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش به مجموعه ایزوایکو در بندرعباس مورد تاکید بوده و به طور جدی پیگیری خواهد شد.

رحمانی همچنین در سفر به جنوب استان کرمان و در حاشیه بازدید از معادن شهرستان فاریاب نیز گفت: در دولت و در راستای حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید، تاکید بر این موضوع داریم که جلوی واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، گرفته شود زیرا اگر از این کار جلوگیری نشود یک ظلم و ستمی به نیروهای جوان این مرز و بوم کردیم و در همین راستا محکم بر سر این موضوع ایستاده و در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای لازم را خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مسئولین تصمیم‌گیر در کشور و استان‌ها گفت: انتظار داریم مسئولین تصمیم‌گیری سریع داشته باشند حتی اگر قرار است جواب ردی هم داده شود، سریع تصمیمات خود را اعلام کنند تا سرمایه‌گذار معطل تصمیم‌گیری‌ها و بروکراسی‌های اداری نماند.

وی با اشاره به پیگیری‌های شورای معادن عنوان کرد: خوشبختانه با تفویض اختیارات داده شده به استان‌ها در حوزه معادن، تا قبل از پایان سال ۹۷، هیچ پرونده‌ای پشت نوبت نمانده و این روند را در سال جاری نیز با سرعت و کار بیشتری ادامه خواهیم داد زیر در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است دیگر نمی‌توان به صورت عادی کار کرد و کار دیگر روز تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسد. رحمانی در پایان خطاب به مسئولین استانی و معاونین و مشاوران خود اعلام کرد: انتظار داریم حداکثر تشویقات و تخفیفات لازم در بخش معادن در جنوب استان کرمان لحاظ شود همچنین بر این موضوع نیز تاکید داریم که از رونق تولید بدون محدودیت حمایت کرده و در برخورد با رانت نیز هیچگونه مماشاتی را نداشته باشید.