مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از عرضه شکر تنظیم بازاری در سطح خرده فروشی‌های کشور خبرداد و گفت: این عرضه علاوه بر عرضه شکر در سطح میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره ای سراسر کشور است.

یزدان سیف در نشست خبری در زمینه وضعیت بازار شکر کشور افزود: با توجه به بالا بودن حجم واردات شکر طی یک ماه اخیر، هیچ محدودیتی در تامین شکر صنف، صنعت و خانوار نداریم.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، روزانه نزدیک ۲ هزارتن شکر برای تهران در حال تامین است که تا به امروز ۳۵۰ تن شکر فقط در میادین میوه و تره بار تهران توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بازار شکر از آرامش نسبی برخوردار است اما برای رسیدن به آرامش مطلوب مورد نظر ما هنوز فاصله داریم افزود: اکنون برخی از استان‌های کشوردر دریافت حواله شکر خود دچار مشکلاتی هستند اما ما اعلام می‌کنیم آمادگی ارایه شکر برای همه مصارف صنف، صنعت و خانوار و حتی مساجد و هیات‌های مذهبی ایام قدر را داریم به طوری که متقاضیان با مراجعه به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌ها و ستاد شرکت بازرگانی دولتی ایران شکر مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

سیف با تاکید براین که ما هیچ مشکلی در تامین شکر کشور با توجه به تمهیداتی که در بخش دولتی و خصوصی اتفاق افتاده است نداریم؛ گفت: دو کشتی تامین شکر بخش خصوصی از هفته گذشته وارد بنادر کشور شدند که ورود این کشتی‌ها باعث کاهش فشار روی دولت می‌شود.