نایب رئیس کمیسیون اجتماعی می‌گوید: نباید بحث تورم را فقط در ارتباط با حقوق و دستمزد کارگران مطرح کرد.

به گزارش خانه ملت، عباس گودرزی با انتقاد از موکول کردن جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد و حقوق کارگران به روزهای پایانی اسفند ماه گفت: مبنای افزایش حقوق و دستمزد باید تورم واقعی جامعه باشد و نباید بحث تورم را فقط به حقوق و دستمزد کارگران گره زد.

وی عنوان کرد: شایسته نیست افزایش حقوق کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی و هر آنچه ذیل دولت تعریف می‌شود را هر ساله در بودجه‌های سنواتی تعیین کنیم و این مطالبه را بدون هیچ‌گونه معطلی پاسخ دهیم اما جامعه کارگری ما در این موضوع با یک وقفه طولانی مواجه شوند.

نماینده بروجرد در مجلس با تأکید بر اینکه امروز کارگران ما در شرایط سختی زندگی می‌کنند و مشکلات اقتصادی زندگی را بر آنها سخت کرده، تصریح کرد: شایسته است هم در ارتباط با زمان تصمیم‌گیری و تعیین حقوق و دستمزد این عزیزان تسریع شود و هم در تعیین میزان آن به نحو شایسته عمل شود؛ به‌گونه‌ای که حداقل یک تناسبی بین افزایش حقوق کارگران با تورم جامعه وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در هر صورت حلقه اصلی زنجیره اقتصاد و موتور پیشران و محرک اقتصاد در کشور، کارگران هستند لذا باید به نحوی درباره حقوق و دستمزد آنان تصمیم‌گیری شود که که هم معقول و منطقی و هم متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه باشد.

گودرزی درباره زمزمه‌های مهاجرت کارگران به کشورهای همسایه و تاثیر میزان حقوق و دستمزد آنان بر این روند، عنوان کرد: ناراحتی از وضع موجود در جامعه کارگری همه‌اش بحث اقتصادی نیست. کارگران ما همواره سعی می‌کنند نسبت به سرزمین مادری خود متعهد باشند و همچنان که در حوزه‌ها و مقاطع مختلف انقلاب ایثارگری کردند در این زمینه هم به کشور خود و اقتدار آن متعهد هستند اما مجموعه عواملی دست به دست هم می‌دهند که برخی از آنان به سمت بازار کار کشورهای همسایه می‌روند.

وی افزود: اگر حقوق کارگر معقول تعیین شود و شأن و منزلت او هم به لحاظ جایگاه دادن به شوراهای کارگری و جامعه کارگری و هم ایجاد بستری برای پیگیری مطالبات ایشان در جامعه حفظ شود، همچنین ایجاد بستری برای شنیدن نظرات و همچنین پیگیری مطالبات آنان و از طرفی فرهنگسازی در جامعه موجب کاهش مهاجرت کارگران خواهد شد.