کارگران فضای سبز شهرداری دزفول تجمع کردند

صبح دیروز گروهی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول با حضور در میدان رودبند خواستار پرداخت حقوق معوقه و تبدیل وضعیت شغلی خود شدند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که در استخدام شرکت پیمانکاری هستند، در این تجمع خواستار پاسخ قاطع مسئولان شهری در پرداخت حدودا ۴ ماه حقوق معوقه و تبدیل وضعیت شغلی خود از حجمی به تامین نیرو شدند.

به گفته یکی از کارگران معترض، آنها پیش از این جزو نیروهای قرارداد مستقیم بوده‌اند که بدون اطلاع کارگران و با آوردن پیمانکار، با آنها قرارداد حجمی امضا شده و بعد از آن مزایای مزدی آنها به حداقل کاهش یافته است.

او افزود: روزهای تعطیل هم از کارگران با وعده پرداخت تعطیل‌کاری و اضافه‌کاری، خدمات می‌گیرند اما در نهایت پولی به کارگران داده نمی‌شود.

محمدعلی دوایی‌فر، شهردار دزفول با تایید اجتماع کارگران گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات مورد ادعای کارگران مربوط به دوره گذشته است. او با بیان اینکه در حال حاضر یک سال است شهردار دزفول شده و طی این مدت مطالبات کارگران هر ماه پرداخت شده است، افزود: کارگران معترض زیرنظر پیمانکار هستند و هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند.

وی مهمترین خواسته این کارگران را تبدیل وضعیت استخدامی دانست و اظهار داشت: درخصوص تبدیل وضعیت این کارگران تاکنون پیگیری‌های فراوانی در استانداری و وزارت کشور انجام شده ولی تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

    


اعزام هیات ویژه قضایی  به شهر شوش

یک هیات ویژه کارشناسی قضایی از سوی دادستان کل کشور، دیروز (سه‌شنبه) برای بررسی ادعای شکنجه اسماعیل بخشی، کارگر نیشکر هفت‌تپه وارد شوش شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر بختیاری، رئیس دفتر دادستان کل کشور اعلام کرد: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه و به منظور بررسی شایعات و ادعاها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت‌تپه، هیأت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و برای رسیدگی به موضوع به استان خوزستان اعزام شد.

این کارشناسان که سه نفر هستند در دادگستری شوش حاضر شده و در حال بررسی ادعای اسماعیل بخشی هستند.

اعضای این هیات ویژه، هرگونه اظهارنظر درخصوص ادعای شکنجه کارگر هفت‌تپه را به بعد از بررسی کارشناسی موکول کردند.

اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه شوش پس از جریان اعتراضات کارگران این شرکت، در صفحه اینستاگرام خود مدعی شد که در دوران بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته است که این ادعا در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب داشت. رئیس قوه قضاییه در واکنش به این ادعا به دادستان کل دستور داد با اعزام تیمی مستقل به منطقه، ابعاد مختلف این حادثه را بررسی کند.

به گفته حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری رسیدگی به ادعای خشونت علیه کارگر بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با دستور صریح رئیس جمهوری با سرعت و دقت انجام خواهد شد.

    


پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری

بیش از ۳ تا ۴ هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری قرار دارند.

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این مطلب، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت هشدار داده که مراکز اسقاط خودرو در وضعیت بحرانی قرار دارند و این مسأله اشتغال هزاران نفر از کارگران و پرسنل این مراکز را به خطر انداخته است.

کیان‌پور تاکید کرده است که این مسأله تبعات و معضلات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت و بیکاری این جمعیت با محاسبه خانواده‌هایشان، موجب بروز مشکلات معیشتی برای حدود ۱۵هزار نفر خواهد شد.