نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی داشتن کارت مهارت را برای بهره‌مندی کارگران ساختمانی از مزایای بیمه ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با اصلاحات ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی مشکل تامین منابع برای پوشش بیمه تامین اجتماعی آنها برطرف شود.

هادی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰هزار کارگر ساختمانی در کشور مشغول فعالیت هستند که تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۸۴۰هزار نفر بیمه شدند اما از سال ۱۴۰۰ سازمان تامین اجتماعی تصمیم جدیدی اتخاذ کرد که به حذف تعدادی از کارگران ساختمانی منجر شد و به دلیل کمبود منابع شاهد کاهش آمار بودیم. هم اکنون کمتر از ۵۰۰هزار نفر در نوبت بیمه‌پردازی قرار دارند. وی درباره داشتن کارت مهارت برای کارگران ساختمانی گفت: داشتن کارت مهارت برای فعالیت و ساخت و ساز الزامی نیست اما برای پوشش بیمه‌ای نیاز است و خوشبختانه مشکلی به لحاظ دریافت کارت مهارت با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نداشته‌ایم و این سازمان به وظایف خود عمل می‌کند و انجمن‌ها را به رسمیت می‌شناسد. ساداتی ادامه داد: در بسیاری از شهرستان‌ها سازمان فنی و حرفه‌ای برای آنکه بهتر بتواند به کارگران ساختمانی خدمات ارائه دهد از امکانات و ظرفیت‌های انجمن‌ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند و ما در جهت تسریع امور از کمک‌ها و مساعدت سازمان فنی و حرفه‌ای در قالب تفاهم‌نامه بهره‌ برده‌ایم.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اصلاحات ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس، منافع کارگران ساختمانی مورد توجه قرار گیرد و مشکل تامین منابع برای پوشش بیمه تامین اجتماعی آنها هرچه سریع‌تر برطرف شود.