قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال بررسی است.

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: طرح اصلاح این قانون در مجلس در دست بررسی است و مراحل نهایی آن طی شده و به زودی در صحن علنی مجلس برای تصویب مطرح می‌شود.

وی گفت: براساس قانون جدید اگر سازمان تامین اجتماعی به منابع پایدار مالی دست پیدا کند، می‌تواند همه کسانی که پشت نوبت بیمه کارگران ساختمانی هستند، بیمه کند.

زدا بیان داشت: در سال‌های گذشته افرادی به اشتباه تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفتند که شغلشان چیز دیگری بود و ما از آنها درخواست کردیم که از محل همان شغل‌شان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تعدادی هم که تاکنون حدود 100هزار نفر که تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بودند ولی شغلشان چیز دیگری بود، نسبت به قطع بیمه آنها اقدام کردیم.

قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در صورت اصلاح قانون 500هزار نفر از کارگران ساختمانی که پشت نوبت بیمه هستند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه هستند که همچنان مکانیزمی مشخص کرده‌ایم که افرادی که شغلشان کارگر ساختمانی نیست از این نوع پوشش بیمه‌ای خارج شوند و به‌زودی تعداد افراد خارج‌شده از این بیمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام می‌کنیم.

سخت و زیان‌آور بودن مشاغل ربطی به تامین اجتماعی ندارد

قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی همچنین در مورد سخت و زیان‌آور بودن مشاغل مختلف گفت: سخت و زیان‌آور بودن هر شغل باید در کمیته‌های اداره کار مورد بررسی قرار گیرد و ربطی به تامین اجتماعی ندارد.

زدا تاکید کرد: به محض اینکه کمیته‌ها رای دادند و مشخص شد که شغلی سخت و زیان‌آور است در این صورت بیمه‌شدگان به ادارات تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و اگر ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب لیست بیمه با آن عنوان شغلی داشته باشند، ما حقوق را برقرار می‌کنیم.