رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران گفت: در تعیین حقوق و دستمزد بازنشستگان، باید سیاست‌های ابلاغی به تامین اجتماعی و همچنین نرخ تورم مورد توجه قرار گیرد.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: قرار بود مابه‌التفاوت نرخ ارز به صندوق‌های تأمین اجتماعی، لشگری و کشوری و همچنین سازمان بیمه سلامت اختصاص داده شود اما این اتفاق رخ نداد.

 وی گفت: در سال جاری نرخ دارو افزایش زیادی داشت طوری‌که ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شدند و تمام اینها در صورتی است که بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارگران، مشکلات بیشماری برای تأمین هزینه‌های دارو و درمان  خود دارند.

دهقان‌کیا با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی که به سران سه قوا نیز ابلاغ شده، ایجاد رفاه عمومی و رفع فقر مورد تاکید قرار گرفته، گفت: انتظار می‌رود مسئولان و تیم اقتصادی دولت و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تعیین افزایش دستمزدها نهایت دقت لازم را به این سیاست‌ها، نرخ تورم و سبد معیشت کارگران و همچنین وضعیت اقتصادی فعلی جامعه داشته باشد.

وی گفت: از دولت انتظار داریم که براساس ماده ۴۱ بند الف قانون کار، تورمی که مرکز آمار اعلام کرده را مبنای تعیین دستمزد توسط شورای عالی کار قرار دهد. رئیس کانون بازنشستگان تهران هشدار داد چنانچه توجهی به قانون صورت نگیرد و سیاست‌های کلی در خصوص تأمین اجتماعی مبنی بر ایجاد رفاه عمومی و خط فقر رعایت نشود، هر اتفاقی که رخ دهد مسئولیتش با وزیر کار و تیم اقتصادی دولت است.

وی گفت: افزایش ۲۰درصدی اعلام شده هیچ مبنایی ندارد و نه براساس تورم و نه سبد معیشت است. در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۳۰۰هزار کارگر و چهار میلیون و 200هزار بازنشسته به تصمیمات شورای عالی کار چشم دوخته‌اند و منتظرند ببینند چه افزایشی در انتظار آنهاست و آیا عقب‌افتادگی تورم‌ها جبران می‌شود یا خیر.

دهقان‌کیا در پایان تاکید کرد: با پلکانی شدن حقوق سایر سطوح نیز مخالفیم چرا که این افراد سال‌های سال حق بیمه‌های زیادی را پرداخت کردند و عدالت نیست که هم اکنون بخواهند حقوق خود را پلکانی و کمتر از تورم بگیرند.