معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی یک سال و نیم گذشته شمار بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در کشور ۲۲درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تعداد بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در کشور ۸۷۰ مورد است که با توجه به رونقی که اخیرا در بخش تولید با وجود تحریم‌ها به وجود آمده این تعداد رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: براساس آخرین آمار در انتهای شهریور ماه امسال، به شمار بیمه‌شدگان اجباری در کشور ۵۰۰هزار نفر اضافه شد که نشان می‌دهد حوزه تولید رونق گرفته است.

رعیتی‌فرد در پاسخ به سوالی درباره روند تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ افزود: این موضوع در شورای عالی کار بر پایه اصل سه‌جانبه‌گرایی در حال بررسی است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنهایی در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیست و تصمیم نهایی با شرکای اجتماعی و حضور موثر نمایندگان کارگران و کارفرمایان انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نشست‌های مربوطه درباره تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ با اعضای شورای عالی کار طبق جدول زمان‌بندی در حال بررسی کارشناسی است تا بتوان به جمع‌بندی مناسبی رسید.