وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان هزینه سبد معیشتی کارگران به‌دقت توسط موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی بررسی و به شورای عالی کار ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا، «حجت‌الله عبدالملکی» در سیصدمین نشست شورای عالی کار گفت: این دومین نشست شورا در دولت سیزدهم است که امیدوارم با تدوین تقویمی مشخص، در پایان سال به توافق همه‌جانبه و کامل درباره میزان حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ برسیم.

عبدالملکی ادامه داد: برگزاری منظم نشست‌های شورای عالی کار، در دستور کار جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی با تأکید بر اهمیت نهاد شورای عالی کار افزود: تصمیمات این مجموعه بر کل اقتصاد کشور اثرگذار است.

او با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر حمایت از اقشار کم‌درآمد و قشر کارگر، گفت: میزان هزینه سبد معیشتی کارگران به‌دقت توسط موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی بررسی و به شورای عالی کار ارائه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۴۰۰هزار مسکن کارگری تأکید کرد: تأمین مسکن برای کارگران در وزارت مردم با جدیت پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست، «علی حسین رعیتی‌فرد»، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح گزارش کمیته تخصصی مزد گفت: با توافق اعضا مقرر شد تا پایان سال به‌طور منظم، هر دو هفته یک‌بار روزهای دوشنبه با حضور نمایندگان دولت و شرکای اجتماعی برای رسیدن به توافقات جدی نشست برگزار شود.

وی ضمن اشاره به اصلاح آیین‌نامه ۱۴۹ قانون کار که یکی از دستورات این نشست بود، گفت: مسکن کارگری از دغدغه‌های جامعه کار و تولید کشور است و آیین‌نامه آن بررسی و پیش‌نویس تهیه شده است.

وی ضمن تأکید استفاده تمام کارگران مشمول قانون کار از ظرفیت‌های این آیین‌نامه گفت: با موافقت اعضای شورای عالی کار، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی و مراجع ذی‌ربط برای بررسی این پیش‌نویس تشکیل و پس از تائید برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال شود.