نماینده کارگران قراردادی و شرکتی کشور گفت: امیدواریم جزئیات طرح ساماندهی با قدرت در مجلس تصویب شود.

رامین اناری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه «امروز (هجدهم دی ماه) نهایتا طرح ساماندهی استخدام دولت به صحن مجلس می‌آید»، گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم جزئیات طرح را بررسی کنند و هر چه شرط عدالت است به جا بیاورند.

او تاکید می‌کند: انتظار داریم هم نیروهای شرکتی و هم نیروهای قراردادی به خوبی در متن طرح دیده شوند. البته تکلیف شرکتی‌ها روشن است. باید پیمانکاران و واسطه‌ها حذف شوند و قرارداد مستقیم منعقد شود اما استدعا داریم قراردادی‌ها را فراموش نکنند. نیروهای قراردادی سال‌هاست در نهادهای مختلف دولتی، عمومی و خصولتی مشغول به کارند و عموماً سابقه و تخصص بالا دارند. این نیروها باید در قالب طرح ساماندهی رسمی شوند.

مساله بعدی، مخالفت‌های دولت است که به گفته اناری، نمایندگان نباید به آن توجه کنند و باید طرح را با رای بالا به تصویب برسانند تا دولت به اجرای آن ملزم شود.

او می‌گوید: در مورد شورای نگهبان نیز باید ادله رد اصل ۷۵ توسط نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس فراهم شود. در این مسیر می‌توانند از مستندات و داده‌های نمایندگان کارگری استفاده کنند، هرچند کمیسیون اجتماعی با تحقیقات مستدل ثابت کرده طرح ساماندهی بار مالی ندارد.

این نماینده کارگری در پایان می‌گوید: امیدواریم به زودی شاهد تصویب طرح ساماندهی و اجرایی شدن آن باشیم و مسیر پر فراز و نشیبی که بیش از دو سال پیش آغاز شده به سرمنزل مقصود برسد.