عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر و برای رفع دغدغه و نگرانی مردم به ویژه بازنشستگان، قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دائمی کند. این مسأله از ضروری‌ترین اقدامات است. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمزه امینی در نشست علنی دیروز مجلس گفت: شهرستان‌های هشترود و چاراویماق غیر از دامداری و کشاورزی شغل دیگری ندارند. چندین سال است که بر اثر خشکسالی درآمد مردم به حداقل رسیده و در بسیاری از موارد منجر به ضرر و زیان شده و نتیجه آن را در مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ شاهد هستیم. وی بیان کرد: از دولتمردان درخواست دارم از این مهاجرت بی‌رویه با استمهال وام‌های کشاورزی و بخشودگی آنها جلوگیری کنند چون کشاورزان توان پرداخت سود و اقساط وام‌های خود را ندارند. این نماینده مجلس افزود: سفره بازنشستگان روزبه‌روز کوچکتر شده و در بسیاری از خانواده‌ها جمع شده است. همچنین کمر مردمان ضعیف و کم‌درآمد زیر بار سنگین گرانی‌های افسارگسیخته خم شده است. دولت باید سریعا برای رفع دغدغه و نگرانی‌ها، دائمی کردن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند که از ضروری‌ترین مسائل و مشکلات کنونی جامعه است.

وی تاکید کرد: ساماندهی نیروهای شرکتی، خدماتی و قراردادی هم چندین سال است در کمیسیون اجتماعی بررسی، تدوین و تصویب شده و تحویل هیأت رئیسه محترم شده که باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. عضو کمیسیون اجتماعی خطاب به مدیران اجرایی و دولتمردان یادآور شد: حرفی از کنترل گرانی و تنظیم بازار نزنید چون حرف‌های بی‌عمل نتیجه عکس دارد و روزبه‌روز موجب گرانی‌های سرسام‌آور می‌شود. اگر نیت شما کنترل بازار است، لطفا بی‌سروصدا و برای رضای خدا عمل کنید، نه برای فریب خلق. مردم این مسأله را خوب می‌سنجند.

امینی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: هرچه سریعتر تکلیف جاماندگان قبل از سال ۹۰، مربیان پیش‌دبستانی  و مربیان قرآنی را مشخص کنید. این زحمتکشان با سابقه‌ای بیش از ۱۰ الی ۱۲ سال به امید جذب در آموزش و پرورش سختی‌های بسیار و حقوق ناچیز را تحمل کرده‌اند. امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۱ همه این عزیزان جذب آموزش و پرورش شوند و اجرای کامل قانون رتبه‌بندی معلمان و پرداخت پاداش پایان خدمت آنان انجام شود.