رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار بازگشت به کار ۱۷هزار پرستار طرحی شد.

به گزارش ایلنا، در نامه محمد میرزابیگی خطاب به ابراهیم رئیسی آمده است: به رغم تأکیدات رهبری مبنی بر لزوم ایجاد امنیت شغلی و عدم رفتار شبه کارگر فصلی با پرستاران جوان و موافقت حضرتعالی در روز پرستار سال قبل و امسال، هنوز جوانان طرحی، اعم از شروع‌کنندگان داوطلبانه طرح یا تمدیدکنندگان طرح و نیروهای ۸۹ روزه ایام کرونا نه تنها استخدام نشده‌اند بلکه در یک خلف وعده آشکار، به طرز غیراخلاقی و غیروجدانی بالغ بر ۱۷هزار نفر از آنان تاکنون از کار برکنار و خانه‌نشین شده‌اند و حتی یک نفرشان هم به‌کارگیری نشده‌اند.

در ادامه این نامه آمده است: ضمن تشکر از دولت به دلیل تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری، یادآور می‌شود که این قانون هنوز در بیمارستان‌های وزارت بهداشت به طرز صحیح اجرا نشده و در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، بخش خصوصی و حوزه فوریت‌های پزشکی اصلاً اجرایی نشده است. در ادامه این نامه همچنین بر لزوم اعطای امتیاز فوق‌العاده خاص به مدافعین سلامت که بنا بود از سال قبل اختصاص یابد اما هنوز بنا به دلایلی اجرایی نشده، تاکید و آمده است: پیشنهاد می‌شود میزان حقوق، مزایا و تناسب آن با کار مفید هر دستگاهی که تاکنون از امتیاز فوق‌العاده خاص استفاده می‌کنند، بررسی شود. خواهید دید که سختی، فرسودگی شغلی و درگیری شبانه‌روزی آنها با ارباب رجوع، به اندازه یک‌صدم جامعه پرستاری و سایر مدافعین سلامت نیست.

در بخش پایانی این نامه آمده است: کمبود نیروی پرستار که از یک سو به دلیل گسترش مداوم تخت‌ها و بخش‌های بیمارستانی و از سوی دیگر به دلیل بازنشستگی سالانه حدود هشت تا 10هزار نفر از پرستاران است، باعث افت شدید شاخص و میزان پرستار نسبت به تخت بیمارستانی و نسبت به شاخص جمعیت کشور شده که باعث آسیب‌های جدی زیادی به بیماران، اوضاع بیمارستان‌ها، جامعه پرستاری و سایر مدافعین سلامت می‌شود. پیشنهاد می‌شود در طول برنامه هفتم این نقیصه برطرف شود یعنی وزارت بهداشت موظف شود که سالانه ۱۰هزار نفر پرستار علاوه بر جبران تعداد بازنشستگان هر سال، از گروه پرستاری با مشورت و همکاری سازمان نظام پرستاری در کل کشور به طور متناسب با نیاز کشورمان استخدام کند.