نماینده بندرعباس:

سهام آلومنیوم المهدی و هرمزال باید به کارگران واگذار شوند

نماینده بندرعباس در مجلس گفت: مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال به خانواده بزرگ آلومینیوم کشور واگذار و کارگران سهامدار آن شوند.

احمد مرادی با اشاره به فسخ قرارداد آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت: سازمان خصوصی‌سازی با فشار دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجلس مجبور شد بپذیرد که خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال تخلفاتی داشته و حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده و قرارداد را فسخ کرد.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه آخرین اخبار بیانگر این است که دو نفر از سوی سازمان خصوصی‌سازی در مجتمع آلومینیوم المهدی مستقر شده‌اند، افزود: به‌رغم این موضوع متاسفانه هنوز شبانه شمش از کشور خارج می‌شود که این کار غیرقانونی بوده و باید مانع آن شد، لذا سازمان خصوصی‌سازی باید ۲۴ ساعته روی مجتمع نظارت داشته باشد و دستورات لازم را صادر کند.

مرادی افزود: مقرر شده مجمع نمایندگان استان هرمزگان جلسه‌ای با وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره شرایط خاص دو مجتمع برگزار کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقات تلخی در سال ۹۳ برای مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال رخ داد، اظهار داشت: مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال عملا زیر قیمت کارشناسی واگذار شدند که این اتفاق نباید دوباره تکرار شود و وزیر امور اقتصادی و دارایی باید دستورات لازم را در این زمینه صادر کند.

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیشنهاد اولیه این است که مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال به خانواده بزرگ آلومینیوم کشور واگذار کند و کارگران سهامدار آن شوند و عملا با توجه به اینکه چرخه تولید آلومینیوم به دست کارگران می‌چرخد، آنها باید صاحب اصلی آن شوند.

نماینده بندرعباس در پایان عنوان کرد که خبرها حاکی از این است که در جریان واگذاری شرکت‌های آلومینیوم المهدی و هرمزال، برگزاری شتاب‌زده مزایده‌های نوبت اول،‌ دوم و سوم فقط برای سرپوش گذاشتن به یک معامله پنهانی و انجام تشریفات به ظاهر قانونی بوده است.

    


یک نماینده مجلس خبر داد:

دریافت بسته حمایتی تا پایان سال

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می‌گوید دولت نمی‌توانست بسته حمایتی همه نیازمندان را در یک نوبت پرداخت کند اما تلاش دارد این بسته را تا پایان سال به همه کسانی که حقوق کمتر از ۳ میلیون دارند پرداخت کند.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه بسته حمایتی به کارگران داده شده اما این بسته شامل حال کارگران بخش خصوصی نشده، اظهار داشت: از آنجایی که بسته حمایتی شامل حال تعداد زیادی از افراد جامعه می‌شد، امکان این نبود تا یک‌جا بسته بین تمام اقشار نیازمند توزیع شود. دولت به دنبال این است برنامه‌ریزی داشته باشد تا این بسته‌ها به دست کارگران بخش خصوصی، نیازمندان و افرادی که درآمدهای پایین دارند، برسد.

نماینده آمل در مجلس درباره نحوه شناسایی افراد نیازمند جامعه، گفت: به هر حال افرادی که یارانه دریافت می‌کنند قابل شناسایی هستند. این افراد پرونده دارند و میزان حقوق دریافتی‌شان مشخص است. از سوی دیگر وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نیز درآمدهای پایین را شناسایی کرده‌اند و با این مکانیزم می‌توان بسته حمایتی را به تمام اقشار نیازمند رساند.

وی با بیان اینکه بسته حمایتی کارمندان در مرحله بعدی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: قرار است به استانداری‌ها این اختیار داده شود تا یارانه نقدی ثروتمندان را حذف کنند. با صدور این مجوز، اعتبار لازم برای تهیه بسته حمایتی فراهم می‌شود و توزیع آن ادامه خواهد داشت.

یوسفیان ملا بیان داشت: زمان مرحله دوم توزیع بسته حمایتی مشخص نیست اما دولت اصرار دارد تا پایان سال بسته حمایتی به کارمندان، کارگران بخش خصوصی و نیازمندان پرداخت می‌شود.