نماینده کاشمر در مجلس گفت: دولت باید از بخش خصوصی و احیای بافت‌های فرسوده برای حل معضل مسکن کمک بگیرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جواد نیک بین در نشست علنی دیروز مجلس گفت: مسکن، مُسکن جامعه است و راه‌حل مشکل و معضل مسکن دو موضوع است؛ یک مالیات بر خانه‌های خالی و دوم مالیات بر زمین خالی.

وی افزود: در شهرها و روستاها زمین خالی بسیاری وجود دارد. از این زمین‌های خالی مالیات بگیرید تا عرضه در بازار مسکن و زمین زیاد شود و قیمت خانه‌ها شکسته شود.

نماینده کاشمر در مجلس با اشاره به موضوع وام‌های روستایی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور! دستور دادید و گفتید شنبه واریز می‌شود و مردم شنبه مراجعه کنند! این شنبه‌ها گذشت و ماه‌ها گذشت ولی دستورتان بر زمین مانند. دولت همراهتان نیست یا سازمان برنامه؟ برخورد جدی کنید.

نیک‌بین همچنین با اشاره به موضوع کالابرگ الکترونیکی افزود: دولت به قانون عمل کند. خود شما لایحه نوشتید و مجلس مصوب کرد. این روزها نه تنها به آن عمل نمی‌کنید، بلکه برخی از مدیران دولتی در بانک‌ها علیه قانون هم اقدام می‌کنند. قرار بود کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه شود اما آن قیمت‌ها در افسانه‌ها و رویاهای ما دیده می‌شود.