معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: به حدود 100هزار پرستار در کشور نیاز داریم.

عباس عبادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کشور با کمبود جدی پرستار مواجه است و وزارت بهداشت به دنبال این است از هر طریقی جذب پرستار داشته باشد. شاخص استاندارد پرستار به‌ازای هر تخت بیمارستانی 1.8 پرستار است که میانگین کشوری در این زمینه کمتر از یک است که نشان‌دهنده کمبود شدید پرستار در کشور است.

وی گفت: این کمبود زمانی جبران می‌شود که افزایش تخت‌های بیمارستانی و خروجی و بازنشستگی پرستاران و مشکلات دیگر را نداشته باشیم که اگر همه اینها را هم لحاظ کنیم سالانه به جذب حداقل 10هزار پرستار نیاز داریم که طی 10 سال بتوانیم کمبود پرستاران کشور را جبران کنیم.

عبادی درباره برخی شایعات مطرح شده مبنی بر اخراج برخی پرستاران پس از فروکش کردن شیوع کرونا گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته پرستاری به مدت 24 ماه تعهد دارند در جایی که وزارت بهداشت مشخص می‌کند به مردم ارائه خدمت دهند. در شرایط کرونا با توجه به نیاز و ضرورت، مدت تعهد خدمت تا 48 ماه قابل تمدید شد و این تمدید طرح به معنای استخدام نیست.

وی گفت: در حال حاضر مدت زمان اجرای طرح برخی از پرستاران به پایان رسیده و این طور نیست که این افراد استخدام بوده باشند و بخواهیم پس از پایان کرونا آنها را اخراج کنیم.